Hjälp? Vem är detta?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hjärterdam
    • September 2014
    • 6

    Hjälp? Vem är detta?



    Fick denna nyligen men minns inte namnet på den! Kan man se kön och ålder med?
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    #2
    Tror det är Fläckig pansarmal. Ovanligt med botten på sidan och ljuset från framsidan på akvariet. Lite nytänkande där tror jag
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Hjärterdam
      • September 2014
      • 6

      #3
      Ursprungligen postat av Bluewing
      Tror det är Fläckig pansarmal. Ovanligt med botten på sidan och ljuset från framsidan på akvariet. Lite nytänkande där tror jag
      Fniss! Ja, tog tid att limma varje sten på sidan av akvariet �� Tack för hjälpen!

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        #4
        Hjälp? Vem är detta?

        [emoji1]
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Hjärterdam
          • September 2014
          • 6

          #5
          La upp fler bilder ! Förhoppningsvis kan jag få hjälp med könsbestämning och ålder med

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            #6
            Hur lång är denna troligtvis hane?
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #7
              Det är nog omöjligt att avgöra ålderna på fisken. Könsbestämning görs lättast på vuvna fiskar ovanifrån för då är honorna lite bredare. Men har man en grupp på minst 6 st (och det skall man alltid ha av Corydoras) så är ju chansen stor att man har både hanar och honor
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Hjärterdam
                • September 2014
                • 6

                #8
                Skulle tro att hen är ca 4 cm! Efter att ha letat massa info tror jag att det är en hane pga ryggfenan som är lite spetsigare och längre framtill! Jag fick denna häromdagen och därför undrar jag kön då jag måste skaffa en till ! Har inte så stort akvarium, ca 45 liter,. Hur många kan vara lämpligt att ha då? Jag har dessutom 5 guppies, 4 platy och en ancistrus bebis.

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  #9
                  Nja, jag anser nog att i ett 45 liters så är det lämpligt att ha 0 st Corydoras paleatus eftersom de trivs i stim.
                  Vill man hålla Corydoras i ett så litet akvarium så välj en av "dvärgvarianterna"
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Hjärterdam
                    • September 2014
                    • 6

                    #10
                    Åh....

                    Kommentar

                    Arbetssätt...