Är detta Plecostomus malar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Webo
    • August 2014
    • 1968

    Är detta Plecostomus malar?

    Hejsan.

    Var i butiken idag och hittade 2 st malar som var större som jag gillade. Dock så verkar det som om att de bilder som finns på arter här inte likna dessa som jag såg och jag undra därför om det verkligen är just dessa malar. Sedan undra jag om man kan vilket kön de är? Skulle ju helst vilja ha en av varje så de kan leka.

    De är 25-30 cm stora. Jag vill ju inte att det är en art som blir för stora till mitt 450 L.

    Den ena malen:


    Den andra malen:
    Senast redigerad av Webo; 13 August 2014, 17:28. Anledning: Fel på länkarna.
    Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.
  • ettfettbranamn
    • December 2010
    • 3424

    #2
    Det blir nog rätt trångt i ett 450 efter ett par år och andrahandsvärde på 2 örfilar..

    finns andra malar som är betydligt bättre lämpade för ett 450.. Jag vet inte vad du planerar för ditt kar i framtiden men om du vill ha 2 malar som verkligen kan dominera ett kar på 2 helt olika men båda helt underbara sätt skulle jag säga l114 eller scobinancistrus aureatus..
    Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

    Normaliseringsprocessen..
    (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

    Kommentar

    Arbetssätt...