vilken mal?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • matte81
    • January 2014
    • 48

    vilken mal?

    hej dags igen då jag vill veta vad som går i mitt kar, fick med denna när jag köpte akvariet.. den är mellan 15-20cm så vill veta hur stor den KAN bli!


  • pikachu

    • December 2007
    • 1189

    #2
    Det är den mal som i handeln brukar kallas för pleco och den kan bli runt 60 cm vad jag vet. :P
    PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

    Kommentar

    • matte81
      • January 2014
      • 48

      #3
      OJ!! haha tack för svaret

      Kommentar

      • Juni
        • February 2014
        • 613

        #4
        Vad matar du med, den måste ju äta som en hundvalp! Hur lång tid har du haft den? Den kanske växer efter utrymmet? Häftigt om den blir rejäl! Kul!
        Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

        Kommentar

        • man nam1
          • July 2011
          • 441

          #5
          Tycker det är lite synd att dessa stora malar är så lätta att få tag i och att många nybörjare gärna blir nästintill lurade att köpa dom och sedan växer de ur akvariet. Exempelvis Gibbicepsen. Nu kanske inte det är fallet för dig men kom bara o tänka på det när jag läste ditt inlägg .

          Jag lämnar en länk till Planetcatifish's register på L-malar där du kan jämföra och förhoppningsvis hitta din firre: http://www.planetcatfish.com/common/...hp?family_id=4

          Hur stort är karet? Vet du hur gammal den är?

          Kommentar

          • Azur
            • March 2003
            • 12946

            #6
            En Pterygoplichthys är det, så mycket är säkert. Jag trodde först det var en pardalis för den är så mörk, och det är svårt att se mönstringen på den, men jag tror det faktiskt är en ung Segelfenspleco (Pterygoplichthys gibbiceps), men i dåligt skick. Oavsett art är din fisk väldigt mager, dåligt utfärgad, och verkar ha nåt problem med ögat. Ge den lite mer foder ska du se att den snart blir betydligt snyggare (och större).
            Senast redigerad av Azur; 04 April 2014, 12:01.
            Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #7
              Tror inte det är en gibbiceps (segelfenspleco), har aldrig sett den färgen på en gibbi (däremot på pardalis), även om de kan variera lite, och se'n ser ryggfenan för liten ut, ser inte som nå'n segelfena, om man säger så.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              Arbetssätt...