Ingen fisk, men vad är detta för liv som jag hittade i vårt akvarium?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tomas_H
    • September 2013
    • 2

    Ingen fisk, men vad är detta för liv som jag hittade i vårt akvarium?

    Skall först sägas att detta är mitt första inlägg. Är lite osäker på om jag lagt detta på rätt kategori.

    Imorse, när jag och mina barn "väckte" akvariet och satt och tittade, så ser vi en lustig liten varelse som sitter i ett av de främre hörnen på vårt sötvattensakvarium. Det är någon form av insekt, men lång grön svans med tre vingar i änden av svansen. Resten av insekten kan väl bäst beskrivas som en tanig fluga, med beige kropp.

    Jag försöker mig på att länka till en bild på varelsen https://docs.google.com/file/d/0By5i...it?usp=sharing

    Igår såg jag en kardinaltetra som hade en grej hängades efter sig, något som bäst kan beskrivas som en genomskinlig lång töjbar korv. Jag misstänker att det jag såg var puppa eller ömsat skinn från det jag såg idag.

    Min misstanke lutar åt stinkslända (ofta kallat grönvinge), men det stämmer inte överens med tre "vingar" i änden.

    Vad tror ni?
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Det är en flicksländelarv.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Tomas_H
      • September 2013
      • 2

      #3
      Ok, ja, det ser ju onekligen ut så. Tack för snabbt svar!

      Undrar hur den kommit in i akvariet - Måste nästan kommit med någon nyare inredning. Locket är ju stängt så gott som hela tiden, förutom vid vattenbyte/matning/möblering.

      Kommentar

      Arbetssätt...