Vad är det här för ciklid?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lizzza
    • March 2012
    • 51

    Vad är det här för ciklid?

    Fick över ta ett kar med en stor fisk i, vet så långt att det är en ciklid men inte vilken. Någon som kan hjälpa mig med svaret? Hur stort kar behöver den? Hur ska den skötas? Går det att ha andra fiskar med den, går just nu med en mal av någon sort o en kuhli ål. Karet är på 100liter. Tycket att det ser litet ut till dena stora fisk??http://www.facebook.com/media/set/?s...type=3&theater

    Tacksam för all hjälp
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Det är en Herichthys, kanske en cyanoguttatus (Texasciklid), men tror det är en H. carpintis. Den blir stor, ca 25 cm, och ganska aggressiv. Ja, du har rätt i att 100 liter är alldeles för litet.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Lizzza
      • March 2012
      • 51

      #3
      Misstänkte att den var lite aggressiv, dom jag fick karet av sa att dom köpt lite andra fiskar men att dom bara försvunnit. Får försöka omplacera den till någon med ett stort kar, eller kolla med djuraffärn om dom vill ha den.
      Tack för hjälpen

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Tja, man kan ju undra varför de stoppade ner en så´n fisk i ett 100-liters

        Men kolla runt lite, finns säkert nå´n butik som tar emot den
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • skoda-15
          • August 2010
          • 456

          #5
          Sv: Vad är det här för ciklid?

          Synd du inte bor närmare skåne då hade jag kunnat ta den

          Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
          375 liters egengjord btn texas ciklider bla gibbismalar gökmalar och lite annat
          180 liters juwel btn med pseudotropheus socolofi
          35 liters cocon kub med guppy och black molly

          Kommentar

          • Lizzza
            • March 2012
            • 51

            #6
            Skoda-15 synd att du inte bor närmare Västerås

            Kommentar

            Arbetssätt...