Vilken pansarmal är detta?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JiBe
    • November 2012
    • 135

    Vilken pansarmal är detta?

    Jag köpte två stycken pansarmalar igår. Nu sitter och kollar på artbeskrivningarna och hittar ett gäng pansarmalar som ser rätt lika ut som de jag köpt, men är lite osäker på vilken av de som jag har. Finns det något vältränat och erfaret fisköga som kan hjälpa mig med att peka ut vilken mal jag har?

    Bifogade filer
  • JiBe
    • November 2012
    • 135

    #2
    Vilken pansarmal är detta?

    Skumt... Varför kom bilden två gånger och i olika storlekar tro? Även om det är fredagskväll så är ingen alkohol inblandad på denna sida tangentbordet i alla fall

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Det ser ut som Corydoras sterbai.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        #4
        Vilken pansarmal är detta?

        Jepp. Visst är det Sterbai
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • JiBe
          • November 2012
          • 135

          #5
          Vilken pansarmal är detta?

          Kanoners! Tusen tack för den snabba hjälpen

          Kommentar

          • åheim
            • April 2006
            • 13123

            #6
            Och kanske vet du att de bör hållas i stim om minst 6st men gärna många fler, du är ju i uppstartsfasen och kanske tänkte skaffa fler när burken är cyklad och klar?
            Viva Leo Buscaglia

            Kommentar

            • JiBe
              • November 2012
              • 135

              #7
              När jag köpte de i affären så sa de inget om att ha minst 6st, men läste det i artbeskrivningen när jag fick hjälp med att hitta rätt mal här på zoopet. Men som sagt är så är jag i uppstartsfasen och får helt enkelt skaffa ett par till när karet har kört in sig. Jag som innan tyckte att det var jättekul att de två jag köpte var så bra polare och nästan alltid simmar med varandra, nu förstår jag ju varför
              Senast redigerad av JiBe; 01 December 2012, 14:00.

              Kommentar

              • malfunkshun
                • September 2008
                • 394

                #8
                Akta dig för bröstfenorna bara, gör helvetiskt ont riktigt länge att sticka sig på en sterbai. Annars en av de snyggaste c-malar som finns

                Kommentar

                • JiBe
                  • November 2012
                  • 135

                  #9
                  Vilken pansarmal är detta?

                  Då skall jag hålla fingrarna där ifrån

                  Svärdbärarna matar jag med flingfoder som jag fick med när jag köpte akvariet, men pansarmalarna verkar inte få så mycket i sig av det. Skall de ha något foder som sjunker till botten med en gång kanske?

                  Kommentar

                  Arbetssätt...