?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • joakimkarlsson
    • August 2012
    • 10

    ?

    Vad är detta för fiskar?
    Bifogade filer
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Kanske inte de bästa bilderna, bild 1 och 3 är Ancistrus, på bild 2 ser jag inte knappt fisken.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • ettfettbranamn
      • December 2010
      • 3424

      #3
      bild 2 ser ut som en fanatiskt spinkig tire track-ål..
      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

      Normaliseringsprocessen..
      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Ja, nummer 2 är nog nå´n sorts pilnäbb (en bild på hela fisken, från sidan, vore bra), men vilken art tycker jag är svårt att se, då man (inte jag i alla fall) inte ser mönstret.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • ciklidtok
          • March 2005
          • 1466

          #5
          Bild 1 och 3 är en ancistrus presis som Ansjo skriver, och jag tror att bild 2 är en Tiretrack, som också är föreslagit. men det måtte vara en extremt spinkig/mager, en bättre bild skulle vara bra.

          Klicka på bilden för större version

Namn: eldål2 (2).JPG
Visningar: 1
Storlek: 182,8 KB
ID: 2142766 Ser den ut som denna ??
          Bifogade filer
          720L SA-/CA. Övriga
          375L Biotop, skalarer
          275L Malawi
          240L Blandat


          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Ursprungligen postat av ciklidtok
            Bild 1 och 3 är en ancistrus presis som Ansjo skriver, och jag tror att bild 2 är en Tiretrack, som också är föreslagit. men det måtte vara en extremt spinkig/mager, en bättre bild skulle vara bra.

            [ATTACH=CONFIG]55951[/ATTACH] Ser den ut som denna ??
            Är inte det en eldål? Varken tiretrack eller eldål är förresten ålar, pilnäbbar tillhör en egen familj.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • ciklidtok
              • March 2005
              • 1466

              #7
              Jo det är en eldål. Och enlight handlaren så kallas de även Tiretrack, men det kanske är fel
              720L SA-/CA. Övriga
              375L Biotop, skalarer
              275L Malawi
              240L Blandat


              Kommentar

              • ettfettbranamn
                • December 2010
                • 3424

                #8
                tire track och eldål är 2 helt olika "spiny eels" tror vid en närmare blick att det rör sig om en "peacock spiny eel" eftersom jag tycker mig se 2 eller fler "ögon" på slutet av stjärten.. har jag rätt är det en av de mindre arterna, den gräver gärna ner sig, vill du mata den så glöm flingfoder och granulat.. de flesta spiny eels har jävligt svårt att anpassa sig till pellets eller konserverad mat öht.. vill man ha igång en matstrejkande ål är det mask som gäller, testa dock små, små, små bitar räka först.. de maxar realistiskt ut på cirkus 20cm, 30 om du får den att överleva typ 10 år.. de tar yngel om de får chansen men är ganska dåliga jägare och jagar inte aktivt..

                uhm.. ja, detta är om jag ser rätt vill säga.. ser som sagt tanig ut så greppa spaden och ge honom en mask omgående..
                Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                Normaliseringsprocessen..
                (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #9
                  Ser den ut så här? http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1115&SOK=1
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  Arbetssätt...