Artbestämma malawi.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #16
    Ursprungligen postat av malawijanne
    Jag sällar mig till Animaniacs första svar, det är hongie och rödzebra, jag tror inte att det är en korsning.
    Du får snart börja med lite malawi igen Kjell, så att du kan hålla dig uppdaterad om våra små gunstlingar.Janne




    malawi.forum24.se
    Nja, Janne.
    Jag såg ju säkert mer än 10.000 rödzebror på plats i Malawisjön och jag kan garantera dig att det definitivt inte fanns någon där som hade den färgen som fisken på foto 2 har. Men det klart Janne - du drar ju fram en massa konstiga färger på dina fiskar så nummer 2 kanske kommer från dig

    Annars som sagt nummer 3 är ju en rödzebra och 1 en hongi - om det är vi överens.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • malawijanne
      • October 2006
      • 504

      #17
      Nja, blåa fiskar är inte min grej, för att fisken som är blå på bild nummer 2 är en vanlig blå rödzebrahanne, men ljuset har gjort att den ser lite konstig ut i färgen.
      Och det är inte min stam av rödzebra för det är ca 20 år sen det kom fram en blå hanne av min röd zebragrupp.[
      Dom anlagen att få blå hannar hannar har jag inavlat bort för länge sedan.JanneQUOTE=Kjell Fohrman;1604793]Nja, Janne.
      Jag såg ju säkert mer än 10.000 rödzebror på plats i Malawisjön och jag kan garantera dig att det definitivt inte fanns någon där som hade den färgen som fisken på foto 2 har. Men det klart Janne - du drar ju fram en massa konstiga färger på dina fiskar så nummer 2 kanske kommer från dig

      Annars som sagt nummer 3 är ju en rödzebra och 1 en hongi - om det är vi överens.[/QUOTE]

      Kommentar

      • ciklidtok
        • March 2005
        • 1466

        #18
        Jahapp ....är det Rödzebnra eller är det Callainos
        720L SA-/CA. Övriga
        375L Biotop, skalarer
        275L Malawi
        240L Blandat


        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #19
          Ursprungligen postat av ciklidtok
          Jahapp ....är det Rödzebnra eller är det Callainos
          Eller en korsning

          Det är ganska vanligt med korsningar mellan olika malawi
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • ciklidtok
            • March 2005
            • 1466

            #20
            Ett tag sedan jag var inne här nu jag har sagt till kompisen att det finns risk att det är flera korsningar i det där gänget.....Hon skulle fundera på vad hon skulle göra, hon kommer att ha kvar dessa, men hon funderade på om hon skulle köpa några "säkra" arter och flytta dessa till ett annat kar. Hon ville ha yngel....men inte "blandisar" Får se hur hon gör
            720L SA-/CA. Övriga
            375L Biotop, skalarer
            275L Malawi
            240L Blandat


            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #21
              Ursprungligen postat av ciklidtok
              Ett tag sedan jag var inne här nu jag har sagt till kompisen att det finns risk att det är flera korsningar i det där gänget.....Hon skulle fundera på vad hon skulle göra, hon kommer att ha kvar dessa, men hon funderade på om hon skulle köpa några "säkra" arter och flytta dessa till ett annat kar. Hon ville ha yngel....men inte "blandisar" Får se hur hon gör
              Nja - det är väl Ok med korsningar men man skall så klart aldrig sälja sådana, utan behålla dom själv.
              Sedan så kan ju i princip alla malawi korsa sig med varandra och skall man odla på dom (för att sälja vidare) så skall man bara ha en art i akvariet, eller max. 2 (de skall då skilja sig åt ganska mycket).
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • ciklidtok
                • March 2005
                • 1466

                #22
                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                Nja - det är väl Ok med korsningar men man skall så klart aldrig sälja sådana, utan behålla dom själv.
                Sedan så kan ju i princip alla malawi korsa sig med varandra och skall man odla på dom (för att sälja vidare) så skall man bara ha en art i akvariet, eller max. 2 (de skall då skilja sig åt ganska mycket).
                Hpon har väl egentligen inga klara planer om hur hon skall göra. Yngel vill hon gärna ha men om hon kommer att sälja, det tror jag inte hon skulle förmodligen inte klara av att göre sig av med dem
                720L SA-/CA. Övriga
                375L Biotop, skalarer
                275L Malawi
                240L Blandat


                Kommentar

                Arbetssätt...