Vad är detta för mal?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • man nam1
    • July 2011
    • 441

    Vad är detta för mal?

    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
  • Wilhelm
    • October 2002
    • 604

    #2
    Svårt o se på den bilden!
    Wilhelm
    Om du hittar stavfel, så får du behålla dem!
    www.ciklid.org www.aquafish.info

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      Ser ut som en silurid eller schilbeid. En Ompok kanske? Som sagt inte lätt att se något på den bilden.
      Senast redigerad av Azur; 16 June 2012, 14:10.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • Auratusen
        • March 2010
        • 874

        #4
        Svårt att se. Någon typ av Wallago kanske?

        Kommentar

        • man nam1
          • July 2011
          • 441

          #5
          Ska försöka få en bättre bild i morrn (senare idag) men tack för svaren än sålänge

          Kommentar

          • Erik Åhlander
            • January 2006
            • 1881

            #6
            Nej, det är ju inte så lätt. Men jag satsar en spänn på Wallago micropogon. Räcker till middag åt ett större sällskap när den vuxit till sig...

            Kommentar

            • man nam1
              • July 2011
              • 441

              #7
              Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


              Här har ni ett bättre kort..

              Wallago micropogon kan det nog vara bara det att den växer nog inte mer än så, den är typ 10 år gammal och som ni ser så passar den inte in för fem öre (samma med silver hajen och paletterna).

              Förresten den står 75% bara i ett hörn i akvariet och simmar rakt uppåt och 25% simmar den runt i akvariet varför står den bara så i ett hörn? kan det bero på ålder?

              Den sista frågan: Vad ska dom ha för pH etc.? även akvarie stolek?

              tack för alla svar hittills vill gärna ha svar på dom här frågorna också.. sen får man väll lägga ner tråden eller nått.

              Hälsningar Jimmy.

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #8
                Images are copyright and may not be reproduced without permission of the copyright holder.


                Ålder beror det nog inte på, att den står i hörnet, de blir nog rätt mycket mer än 10 år, kan tänka mig att de blir upp mot 40-50 år.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Erik Åhlander
                  • January 2006
                  • 1881

                  #9
                  Med en skarpare bild blev det faktiskt knepigare! Ryggfenan såg större ut på den första bilden. Plötsligt blev det mycket mer att välja bland...börjar luta mer åt Schilbeidae, men jag skulle vilja se ännu bättre hur mycket skäggtömmar det finns samt bättre upplösning på ryggfenan. En lampa på fisken när du tar bilden (fast lite snett så det inte blir en enda stor reflex) om du inte har blixt, skulle underlätta.

                  Kommentar

                  • man nam1
                    • July 2011
                    • 441

                    #10
                    Hmm.. Wallago micropogon såg som sagt jäkligt lika ut som min dåra.. det roliga (eller snarare jobbiga) är att den står typ bara i örnet men när man kommer nära den så simmar den typ iväg för att (min egna teori) dom andra ska få mat för han simmar oftast runt och äter efter kaoset har lagt sig.. Ciklider är ju så obärmhertiga eller hur man nu skall uttrycka sig när dom ska få mat..

                    Tack för alla svar.. Hälsningar Jimmy

                    Kommentar

                    • man nam1
                      • July 2011
                      • 441

                      #11
                      Kollade precis på länken du skickade Animaniac och man kan tycka att dom inte ska säljas till vem som helst!! Dom blir ju iallafall 1500mm långa..

                      Kommentar

                      Arbetssätt...