Pilnäbb

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • raven57
    • March 2008
    • 18

    Pilnäbb

    Har en pilnäbb som jag inte vet namnet på...Har tyvärr inte kunnat ta någon bild på den...

    Men det har svagt orangeröda fenor. Vet inte om det räcker men ska försöka att ta en bild på den , när den är villig att

    posera för kameran..
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Har den även "ögonfläckar" i ryggfenan, grå kropp, och tre separata fenor (rygg, stjärt, och analfenor)? Kan i så fall vara påfågelspilnäbb, Macrognathus siamensis.

    Är den mer brunspräcklig, och där rygg, stjärt, och analfenorna sitter ihop i en enda fena, så kan det vara Macrognathus (Mastacembelus) circumcinctus.
    Senast redigerad av Shepard; 29 March 2012, 08:27.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • raven57
      • March 2008
      • 18

      #3
      Den har inte några prickar på fenorna, men prickar har den på kroppen bak, under ryggfenan....Den har delade fenor

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        När jag skrev att fläckarna är i ryggfenen, så menade jag ryggfenans bas. Är de svarta, med en vit ring runt, så är det troligtvis Macrognathus siamensis, påfågelspilnäbb.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • raven57
          • March 2008
          • 18

          #5
          Tror jag har hittat vilken pilnäbb jag . Det är nog en Mekong redfin zebra (Macrognathus meklongensis)...

          Den är då verkligen en mycket nyfiken fisk..Tigger alltid mat (den äter bara mask)

          Tack i varje fall för dina snabba svar Animaniac

          Kommentar

          Arbetssätt...