Köpte fisk men glömt namnet...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • duccen
    • February 2012
    • 22

    Köpte fisk men glömt namnet...

    Glömde namnet på denna. Hanen skulle bli ca 10cm och honan hälften. Någon som vet?

    Hane: http://farm8.staticflickr.com/7061/6...c22b4d7599.jpg
    Hona: http://farm8.staticflickr.com/7108/6...813efb633a.jpg

    mvh Jörgen
  • svea
    • February 2005
    • 2476

    #2

    Denna?

    Mina bilder
    Min zoon

    Kommentar

    • duccen
      • February 2012
      • 22

      #3
      Verkar ganska likt. Stämmer bra med beskrivning också, jämfört med det säljaren berättade. Färgerna är lite annorlunda men vad man har för ljus påverkar en hel del.

      Kommentar

      • Dippen98
        • March 2012
        • 67

        #4
        Typ nån form av ciklid skulle jag tro
        54L med lite olika små vanliga fiskar + Liten burk på ca 5L med liten kampfisk

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #5
          ja det är absolut en ciklid. nästan 100 på att det är en grön bågfene.

          Kommentar

          • duccen
            • February 2012
            • 22

            #6
            Jag åkte inom affären idag. Det var tydligen en brun bågfencyklid. Den är dock väldigt lik en grön.
            (Köpte ett par av palettcyklid också när jag ändå var där ) Riktigt snygg firre.

            Kommentar

            • pikachu

              • December 2007
              • 1189

              #7
              Hur stort är akvariet?

              Paletter kan bli riktigt jävliga när de leker oh har de väldigt lätt att göra..

              Har du ett akvarium på under 200l så ska du inte ens försöka hålla dem ihop, paletterna kommer att göra livet väldigt pissigt för dina bågfenar och det kommer troligen sluta med att bågarna dör..
              Dock KAN du klara det i typ 200l om du har mycket växter..
              PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

              Kommentar

              • duccen
                • February 2012
                • 22

                #8
                Ursprungligen postat av pikachu
                Hur stort är akvariet?
                540l

                Paletter kan bli riktigt jävliga när de leker oh har de väldigt lätt att göra..
                De verkar redan bossa lite. Bågfenehanen hänger efter dem lite men paletthanen kör bort honom lite då och då.

                Har du ett akvarium på under 200l så ska du inte ens försöka hålla dem ihop, paletterna kommer att göra livet väldigt pissigt för dina bågfenar och det kommer troligen sluta med att bågarna dör..
                Dock KAN du klara det i typ 200l om du har mycket växter..
                Har en del växter och planerar på att utöka det lite mer. Det finns hyffsat med gömställen redan. Enligt säljaren i akvarieaffären så skulle inte paletten bry sig speciellt mycket om bågfenen. Just nu verkar det mest som bågfenen är nyfiken men man får väl se om några dagar när de börjar känna sig hemtama.

                Kommentar

                Arbetssätt...