vad är detta för fisk ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • insane
    • December 2011
    • 4

    vad är detta för fisk ?

    Tjena! jag var iväg till en polare förut och skulle kolla på 2 st fiskar det ena var en hybrid redtail och den andra visste han inte men tog båda 2 för han hade så litet akvarium.. skit samma detta förbryllar mig denna fisk vet jag inte vad det är kollat över allt men hittar inte den. kännetecken på den är i allfall den har taggar på sidorna från huvudet nästan och ner till svansen sen har den känsel spröt på nosen och har vita markeringar på huvudet och ärm lite prickig snälla hjälp mig vore stört gött om någon visste ? tack !
    Senast redigerad av insane; 14 December 2011, 02:10. Anledning: bild
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Prickig chokladmal?
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • insane
      • December 2011
      • 4

      #3
      Tackar
      Senast redigerad av insane; 14 December 2011, 02:20.

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Kommer från amazonas, blir upp till 15 centimeter lång, normalt sett snäll men kan äta småfisk, nattaktiv och gömmer sig för det mesta men kan komma fram vid matdags, kan leva i sisådär 20 år. Inte lika vanlig i handeln som nära släktingen randig chokladmal.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • insane
          • December 2011
          • 4

          #5
          okej tack så mycket för din info nu kan jag sova gott blir inte klok när jag inte fick fram en enda info om denna fisk det var snällt :P vet du något info om hybrid redtail ?? eller är dom som en vanlig redtail har nämligen en redtail redan

          Kommentar

          • Azur
            • March 2003
            • 12946

            #6
            Ursprungligen postat av insane
            vet du något info om hybrid redtail ?? eller är dom som en vanlig redtail har nämligen en redtail redan
            Det är en monsterfisk precis som redtail. Rovgirig, blir tydligen lite mindre än redtail, men vi pratar ändå sisådär en meter lång och ett gäng kilo i vikt, växer snabbare än redtail, och behöver efter 3-4 år en pool eller damm att bo i. Jag har själv aldrig haft värre monsterfiskar än gädda och jarbua, för information om hur man sköter den typen av fisk skulle jag råda dig att gå till http://www.monsterfishkeepers.com (engelskspråkig men det finns ett gäng skandinaver där).
            Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

            Kommentar

            • insane
              • December 2011
              • 4

              #7
              Tackar fär detta

              Kommentar

              Arbetssätt...