Vilken mal?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • BalsbyMange
    • June 2011
    • 38

    Vilken mal?

    Hej

    Då jag insett att inte en enda av de fiskar som jag köpte till mitt första akvarie är vad butiken sa till mig att dem var så har jag nu en kvar som jag inte kan hitta rätt på, de finns ju en del bilder att leta igenom. Enligt butiken skulle detta vara en Borneo Sucker men så verkar ju inte fallet vara.

    Bilden är inte den bästa men de e ju inte så att han/hon simmar fram till rutan bara för att jag vill ta ett foto, så de fick bli i mörker o manuell fokus , ganska nöjd själv....

    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC07232-edit1.jpg
Visningar: 1
Storlek: 108,5 KB
ID: 2182455
  • Nasso
    • November 2010
    • 719

    #2
    Det där ser ut som en ancistrus. Väldigt vanlig mal. Duktig algätare!
    Ser ut som en hona. Är den ett par cm lång?
    /Emil Andersson
    120L + 54L Tanganyika, 180L sällskap, 10L Räkor

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Hmm, vad är det för butik som inte ser skillnad på en Ancistrus (en väldigt vanlig mal) och en "Borneo sucker" (som inte är en mal alls)? Hur stor är den? Könet på Ancistrus börjar man väl kunna se när de är runt 5 cm eller så.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • BalsbyMange
        • June 2011
        • 38

        #4
        Ursprungligen postat av Animaniac
        Hmm, vad är det för butik som inte ser skillnad på en Ancistrus (en väldigt vanlig mal) och en "Borneo sucker" (som inte är en mal alls)? Hur stor är den? Könet på Ancistrus börjar man väl kunna se när de är runt 5 cm eller så.
        Grizzly i kristianstad... utan att hänga ut nån...

        Den e cirka 5-7 cm lång. Anledningen till att jag vill veta är, att om det är en ancistrus som kanske inte passar i mitt 54 liters kar vill jag ju i så fall flytta den till mitt 200 liters.

        Sent from my CM7 loaded Light.

        Kommentar

        • BalsbyMange
          • June 2011
          • 38

          #5
          Flyttade över den till mitt 200. Verkar trivas kanon. Mätte den i flytten o den var över 7 cm. Dags att börja leta bland bilder igen, den syns lite mer i detta karet.

          Sent from my CM7 loaded Light.

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Låter bra att den fått ett större kar Tror det är en hona, om den är såpass stor, och det inte syns mer "skägg" än så.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            Arbetssätt...