Corydoras aeneus albino... Eller?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • aamme
    • July 2009
    • 4

    Corydoras aeneus albino... Eller?

    Kände för att utöka mitt aeneus-stim för någon dag sedan men när jag kom hem så insåg jag att de inte alls ser lika ut som de jag redan har.

    De nya jag köpte är små (unga), vita med ett grönt skimmer, ryggfenan är kort + trubbig och de har klarröda ögon.

    De gamla är mer gul-ish, har ett liite grönt skimmer, ryggfenan är hög och spetsig + har mer rubinröda ögon.

    Båda är 100% säkert corydoras, men är båda aeneus måntro? Kan det röra sig om att mina gamla är hifin och de nya är "vanliga"? Finns ju en del olika aeneus så det kanske bara är färgen som skiljer sig (de stimmar ihop)?
    Här ser ni några av båda (+ lite sterbai i bakgrunden och, ja, jag har många fler än de som syns på bilden):

  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Låg och trubbig ryggfena låter som aeneus, och hög och spetsig ryggfena låter som paleatus. De högfenade aeneus jag har sett har även haft förlängd (slöj) stjärtfena, medan de de paleatus med extra hög ryggfena jag har sett, har haft vanlig stjärtfena, om jag minns rätt.



    Senast redigerad av Shepard; 09 July 2011, 22:30.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • aamme
      • July 2009
      • 4

      #3
      Ursprungligen postat av Animaniac
      Låg och trubbig ryggfena låter som aeneus, och hög och spetsig ryggfena låter som paleatus. De högfenade aeneus jag har sett har även haft förlängd (slöj) stjärtfena, medan de de paleatus med extra hög ryggfena jag har sett, har haft vanlig stjärtfena, om jag minns rätt.



      http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=308&SOK=1
      Hm, det kan nog stämma. Tack! Ser att ögonen på paleatus ser mer ut som de gör på mina gamla, de är inte så små som de är på aeneus. Blir väl att köpa lite fler paleatus då.

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Ursprungligen postat av aamme
        Hm, det kan nog stämma. Tack! Ser att ögonen på paleatus ser mer ut som de gör på mina gamla, de är inte så små som de är på aeneus. Blir väl att köpa lite fler paleatus då.
        Ja, gör det Vet inte om aeneus och paleatus kan korsa sig.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        Arbetssätt...