Paroon haj eller hajmal?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Joubert
    • June 2007
    • 108

    #16
    Har matat honom med räkor, och glusk är han. är lite försiktig dock då jag märkte att magen blev lite stor om han fick för många, fast det var inte många de heller och det var små räkor, verkar bli stor direkt.
    // Kent 500 L Malawi 180 L Malawi uppväxt +en rad andra yngel och uppväxtakvarium

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #17
      Jaha, där fick jag lära mig nåt.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • ettfettbranamn
        • December 2010
        • 3424

        #18
        man kan inte veta allt.. och det vore ju dessutom jävligt tråkigt..
        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

        Normaliseringsprocessen..
        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

        Kommentar

        • Auratusen
          • March 2010
          • 874

          #19
          Om du inte blir av med den kan du nog ha fisk till middag

          Kommentar

          • Joubert
            • June 2007
            • 108

            #20
            Imorse hade den jäveln en utav mina Sajica ciklider i munnen, endast stjärtfenan syntes på sajican. Tyder på att det är dags att ta bort monstret! Dock blev han skrämd när jag kom mot akvariumet och släpte sajican, bara några små skador på huvudet på Sajican konstigt nog. Han har växt massor på den lilla tiden jag haft honom. men hur han fick en sajica cikliden i munnen, trodde jag inte att han skulle få än.

            Har inte hittat nåt bättre ställe för den heller, så det humanaste var att ta bort honom, vilket jag gjorde.
            Senast redigerad av Joubert; 08 April 2011, 14:16.
            // Kent 500 L Malawi 180 L Malawi uppväxt +en rad andra yngel och uppväxtakvarium

            Kommentar

            • Albinfiskare
              • November 2007
              • 1399

              #21


              Så går den inte till spillo! Inte samma art tror jag, men borde nog smaka likvärdigt.

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #22
                Ursprungligen postat av Joubert
                Imorse hade den jäveln en utav mina Sajica ciklider i munnen, endast stjärtfenan syntes på sajican. Tyder på att det är dags att ta bort monstret! Dock blev han skrämd när jag kom mot akvariumet och släpte sajican, bara några små skador på huvudet på Sajican konstigt nog. Han har växt massor på den lilla tiden jag haft honom. men hur han fick en sajica cikliden i munnen, trodde jag inte att han skulle få än.

                Har inte hittat nåt bättre ställe för den heller, så det humanaste var att ta bort honom, vilket jag gjorde.
                Hmm, om grossister och affärer lät bli att ta in dessa fiskar, så skulle de inte behöva sätta livet till i onödan.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48147

                  #23
                  Ursprungligen postat av Animaniac
                  Hmm, om grossister och affärer lät bli att ta in dessa fiskar, så skulle de inte behöva sätta livet till i onödan.
                  De stora akvariefiskgrossisterna i Sverige har helt slutat med att sälja Pangasius. I senaste numret av Pet Scandinavia (branschtmagasin) så uppmanades även affärerna att inte sälja dessa - så de finns inte längre i seriösa akvarieaffärer.

                  Sedan tycker jag också rent allmänt att seriösa akvarister innan de köper fiskar borde kolla upp info om de fiskar som de funderar på att köpa (dock i detta fall var det ju inte ett direkt köp).
                  Senast redigerad av Kjell Fohrman; 02 May 2011, 13:54.
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...