Cikledcatturi ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • J.Milton
    • January 2010
    • 674

    Cikledcatturi ?

    Hittade en annons där det stod att det medföljde lite olika fiskar, bla Cikledcatturi .
    Har googlat och googlat men lyckas inte hitta nått vettigt med det namnet, finns det ens nån fisk som heter det?
    På bilden i annonsen såg det mer ut som Salvini (kan inte posta bilden då annonsen är borta nu)
    Men 7st salvini i ett 240 liters kar låter lite mycket.
    Men frågan är alltså , vad är Cikledcatturi för fisk, och är det ens en fisk??
    240L mix == 430L Malawi== 164L mix==170L mix==43L räk/snäck
    Det jag skriver är inte fakta, utan upplevd erfarenhet ..
    Blogg+Galleri
  • DaRe

    • June 2009
    • 2227

    #2
    Cutter´s ciklid, sjubandad ciklid?

    Eller Cryptoheros Cutteri?
    Senast redigerad av DaRe; 17 December 2010, 19:52.
    Checking out...

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Tänkte precis föreslå det Sära på cikled och catturi, och stava om dem, till ciklid, och cutteri...
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • DaRe

        • June 2009
        • 2227

        #4
        Notera att mina 2 alt är 2 olika.
        Checking out...

        Kommentar

        • Rooster
          • March 2006
          • 1468

          #5
          C. cutteri eller septem var de första jag tänkte på oxå när jag läste det.
          Sen talar han ju om salvini vilket känns lite konstigt (känns inte som att man kan blanda ihop salvini med cryptoheros då de ser väldigt olika ut!)
          Fish for Life!!!

          Kommentar

          • J.Milton
            • January 2010
            • 674

            #6
            Hmm namnet kanske som ni sa var felstavat, men var till 100%inte en av dom fiskarna som var på bilden. Kan ju vara så att det är en säljare som inte riktigt har koll och inte bara stavat fel, utan inte ens hade koll på vad han hade för fisk=)
            Mitt intresse i denna annons var inte att köpa karet, utan är allmänt intresserad av salvini, och enligt mig var det sånna på bilden, men vart lite förbryllad av namnet han skrivit, fan synd att annonsen inte finns kvar :/
            Tack för hjälpen
            240L mix == 430L Malawi== 164L mix==170L mix==43L räk/snäck
            Det jag skriver är inte fakta, utan upplevd erfarenhet ..
            Blogg+Galleri

            Kommentar

            Arbetssätt...