Vildfångad svensk.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #16
    Ja vi kan stryka löja i alla fall, och den ser ut att vara så pass stor att vore den en mört eller sarv borde den ha lite röd ton på fenor och öga redan.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Pickles
      • October 2009
      • 1155

      #17
      Jag hoppas att jag med riktlinjer skulle kunna identifiera mört, men den här är verkligen bara silverfärgad.

      Innebär det att vi ska tro att det rör sig om Stäm... eller Id? Av någon anledning har jag snöat in på den fisken.
      "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
      ~25l vatten

      Kommentar

      • eriahl
        • April 2004
        • 5681

        #18
        Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3868-05-05-11 - Stäm-600.JPG
Visningar: 1
Storlek: 109,8 KB
ID: 2129874Hittade en egen bild på en stäm som slänger in. Tog bilden, -05, nästan på stenåldern alltså. Iden har oxå färg och det har väl inte dina sr det ut som. Färgmässigt är stäm isf mer trolig
        Senast redigerad av eriahl; 09 December 2010, 21:56.
        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

        Kommentar

        • Bygert
          • March 2010
          • 2169

          #19
          *Boken framgrävd*

          Bilden är ju inte helt klockren men löja kan nog uteslutas. Stäm verkar stämma (hmm) bäst. Alternativa namn på stäm: Lennare, strävling, stävling, säp, sejp, veling, årdrag, skallid, stammört.
          Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

          Kommentar

          • Auratusen
            • March 2010
            • 874

            #20
            Ursprungligen postat av Pickles
            Håhåh, säg aldrig aldrig. Jag menar ju att det här är ett Magiskt kar! ; )
            hehe, skaffar du ett större kar, helst strömkar med friskt och kallt vatten, så bör det gå. men annars tycker jag nej.

            Kommentar

            Arbetssätt...