Vilken Cikild är detta??? BILD!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ciklidtok
    • March 2005
    • 1466

    #16
    Micke A: den nedersta är väldigt lik, men den i affären är mörkare...men det kan ju bero på stress också... Eller att den är ensam...för de vill väl gå i par, vad jag vet....

    Jag blir tvungen att åka dit med systemkameran för att få en bättre bild, där man ser färgen på den...
    720L SA-/CA. Övriga
    375L Biotop, skalarer
    275L Malawi
    240L Blandat


    Kommentar

    • ciklidtok
      • March 2005
      • 1466

      #17
      Ska åka ner till handlaren en sväng imorron, och då tar jag med systemkameran...Blir lite bättre kort med den, än med mobilen.... Jag vill gärna ha den där cikliden, men jag vill...som sagt...veta art och kön på den, så jag kan skaffa en partner till den...
      720L SA-/CA. Övriga
      375L Biotop, skalarer
      275L Malawi
      240L Blandat


      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #18
        Tja, är nog ganska kraftig blixt på mina bilder också, det gör nog att de ser extra ljusa ut. Och som sagt så ser den på dina bilder ganska gammal ut, och ljusförhållendena är nog inte samma heller.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • ciklidtok
          • March 2005
          • 1466

          #19
          Nu har jag fått bättre kort på den. Hoppas det är lättare med identifikationen nu....Jag har sagt till handlaren att de gärna fåer hålla den åt mej, tills jag vet vad det är....och det skulle de göra...

          Klicka på bilden för större version

Namn: 01.jpg
Visningar: 1
Storlek: 131,2 KB
ID: 2128397
          Klicka på bilden för större version

Namn: 02.jpg
Visningar: 1
Storlek: 102,9 KB
ID: 2128398
          Klicka på bilden för större version

Namn: 03.jpg
Visningar: 1
Storlek: 131,5 KB
ID: 2128399
          Klicka på bilden för större version

Namn: 04.jpg
Visningar: 1
Storlek: 112,0 KB
ID: 2128400

          Kunde inte använda blixt, för det ville de inte....men jag hoppas det går bättre nu...
          720L SA-/CA. Övriga
          375L Biotop, skalarer
          275L Malawi
          240L Blandat


          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #20
            Tror fortfarande det är en ellioti/maculipinnis. Finns ju även aureus och helleri, men tror mest på maculipinnis.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Hellsson
              • January 2010
              • 840

              #21
              Det är Eliotti du har spanat in alltid! =) mycket vackra fiskar.. de kan vara aggressiva mot andra individer under lek kan jag säga av egna erfarenheter! De ger sig på mina Oscar till och med!

              Dessa saknar ju deras otroligt vackra fenstrålar :-/ Går de tillsammans med andra fiskar i karet hos handlaren? Kanske är de på och hackar på dem!?

              Annars råder jag dig att kolla runt lite för det finns säkert finare exemplar.. Även om de är vackra som sådana =)

              Tommy

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #22
                Då hade jag rätt då Den kallas visst fortfarande ellioticiklid här på zoopet, trots att den tydligen har bytt namn till maculipinnis.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • ciklidtok
                  • March 2005
                  • 1466

                  #23
                  Nu var h*n inte helt utfärgat...Färgen var bättre första gången jag såg den där nere. Och h*n går bl.a tillsammans med Eldbuk....som jag också tänker köpa om det är hane/hona....och synspilumciklid. det gick även Texasciklid i samma akvarium....

                  Så ni är säker på att det är Elliotciklid då?? (T. elioti eller T. maculipinnis), Men vad är det för kön??? Vill ju gärna försöka få tag på en partner till den...
                  720L SA-/CA. Övriga
                  375L Biotop, skalarer
                  275L Malawi
                  240L Blandat


                  Kommentar

                  • ciklidtok
                    • March 2005
                    • 1466

                    #24
                    Nu simmar h*n hemma i mitt stora akvarium, och jag har lycats knäppt ett kort på den, men jag kapade Stjärtfenan.....Hoppas det gå att se vad det är ändå...

                    Klicka på bilden för större version

Namn: 02.jpg
Visningar: 1
Storlek: 127,7 KB
ID: 2128459
                    720L SA-/CA. Övriga
                    375L Biotop, skalarer
                    275L Malawi
                    240L Blandat


                    Kommentar

                    • ciklidtok
                      • March 2005
                      • 1466

                      #25
                      Några fler kort på h'n

                      Klicka på bilden för större version

Namn: eliotti1.jpg
Visningar: 1
Storlek: 114,9 KB
ID: 2128534
                      Klicka på bilden för större version

Namn: eliotti3.jpg
Visningar: 1
Storlek: 148,0 KB
ID: 2128535

                      Nu är h*n väl helt utfärgat skulle jag tro... men jag är fundersam om det inte är en hane ändå...Han spänner sej och bråkar med Eldbukshannen ibland...
                      720L SA-/CA. Övriga
                      375L Biotop, skalarer
                      275L Malawi
                      240L Blandat


                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        #26
                        Den har väldigt korta fenor, så jag skulle tro att det är en hona. Eldbukspar (maculipinnisen är en sorts eldbuk) kan ibland vara lite lustiga på det sättet verkar det som. Har för mig att eldbukspar jag har haft liksom "gruffat" och puffat den andra partnern i sidan, varvid den i sin tur har spänt upp sig och slagit med kroppen, även om det varit ett par.
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • ciklidtok
                          • March 2005
                          • 1466

                          #27
                          Spänner även honorna ut gällocken?? Jag har också sett att Eldbuksparet buffar och puffar på varandra, men det är bara hanen som spänner ut gällocken...
                          720L SA-/CA. Övriga
                          375L Biotop, skalarer
                          275L Malawi
                          240L Blandat


                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            #28
                            Ja, oftast är det väl hanen som puffar på honan, som i sin tur slår med kroppen, men även honan har ju de där stora gälmembranen, som de spänner ut för att se större ut, ögonfläckarna på gällocken bidrar också till det.
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • ciklidtok
                              • March 2005
                              • 1466

                              #29
                              Förlåt att jag tjatar om det här, men jag vill bara vara säker på könet Tänkte nämligen be handlaren ta hem en partner til henne Men är ni säker på att det är en hona, så beställer jag en hane...
                              720L SA-/CA. Övriga
                              375L Biotop, skalarer
                              275L Malawi
                              240L Blandat


                              Kommentar

                              • Shepard

                                • March 2003
                                • 13992

                                #30
                                Om de nu kan garantera att det är en hane du får Oftast brukar man väl bara kunna beställa ett minimiantal? Se´n är det väl förmodligen ungdjur, kan jag tänka mig.
                                Senast redigerad av Shepard; 05 November 2010, 12:04.
                                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                                Min profil
                                Mitt galleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...