Ja, vilken fisk Är detta?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Malaka
    • September 2010
    • 2

    Ja, vilken fisk Är detta?



    Fisken i mitten. Vad är det för någon (namn)? Ingen jättetydlig bild, men har ingen bättre

    Tack på förhand!
  • DaRe

    • June 2009
    • 2227

    #2
    Smått omöjligt att se men den ser avlång ut samt liten men med ett ganska brett huvud och jag vet ingen ciklid med ett så brett huvud. Kan det vara en goby?
    Checking out...

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Svårt att se i den vinkeln, men ser ut som nå´n algätare. En bild från sidan vore lättare att se.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • karrokaja
        • March 2006
        • 5388

        #4
        ser ut som en av garra familjen...
        Garra cambodgiensis eller garra rufa
        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

        Kommentar

        • Malaka
          • September 2010
          • 2

          #5
          Ingen Goby vad jag vet. Sedan så liknar det en garrafisk. Är svårt att fota den för att den är så rädd. Den gillar att gömma sig bland växter. Den gillar ibland även att attackera min phantomentetra av någon anledning.. Kan även tillägga att den har en svart lång rand på bägge sidor av kroppen. Jag har kollat runt lite och tycker att den liknar väldigt mkt gyrinocheilus aymonieri. Ni får gärna tycka till, eftersom ni säkert kan mer än jag

          Sedan vet jag att jag har opassande fiskar för mitt lilla (ca 67 liters) akvarium (och ett ganska orent akvarium), men jag har fått detta akvarium nyligen och har för tillfället ingenstans att göra mig av fiskarna för att de ska få det bättre, såvida ni inte har någon idé?

          Nu kommer en riktig bild:

          Senast redigerad av Malaka; 29 September 2010, 17:08.

          Kommentar

          • Jens A.
            • March 2007
            • 5026

            #6
            Tror också det är någon Garra.
            Earth first! We´ll screw up the other planets later!

            Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

            Kommentar

            • Azur
              • March 2003
              • 12946

              #7
              Bild #2 visar en Kinesisk Algätare.
              Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

              Kommentar

              Arbetssätt...