Ciklider? Flying Fox?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Raiju5
    • June 2010
    • 87

    Ciklider? Flying Fox?

    Hej! Efter vi rensade ut 400L akvariet från ciklider så märkte vi att det fanns två pytte små yngel som gömde sig på varsitt ställe! Trodde förstås att de skulle bli uppätna (alla fiskar förutom malen skulle nog älska att mumsa på dem ) Men båda överlevde! Så skulle veta vilken ciklid detta är;

    Namn? Kön?
    och sedan den andre;

    Namn? Kön?

    Sedan tror jag att vi har en grupp av Flying Fox (sa dem i affären) men det var ca. 1½ år sedan vi köpte dem, så jag har helt glömt.. Men när jag kollade på beskrivningen så såg de inte alls lika ut!
    Mina har en väldigt stark, röd färg och bandet lyser praktiskt taget rött?
    Dock så gör bilden att den ser mindre färgglad ut än vad den är, men jallefall (bilden tagen med dålig kamera då jag slarvat bort laddaren till systemet );

    och jag vet, akvariet är desperat behov av att städas från alger och skit, ska köpas några siamesiska algätare + några sugmalar

    Tack för svar!
  • Auratusen
    • March 2010
    • 874

    #2
    vad är den andre? en tropheus? eller ett carbo yngel?

    vad har du för ciklider i karet? skulle bli lite lättare.

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Den första kan vara en Pseudotropheus socolofi kanske? Tror faktiskt att Flying Foxen kan vara en Flying Fox, en vuxen och utfärgad, gissar jag.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Raiju5
        • June 2010
        • 87

        #4
        Vi hade Tropheus innan vi sålde dem, men denna är randig i hela kroppen? eller minskar det när de växer?
        Vet tyvär inte vilka vi hade förut, ett år sedan vi sålde alla..
        Pseudotropheus socolofi verkar rätt! de ser väldigt lika ut iallafall..
        Då var det kanske en flying fox då.. men de ser såå olika ut

        Kommentar

        • Auratusen
          • March 2010
          • 874

          #5
          här kan du kolla

          Kommentar

          • Azur
            • March 2003
            • 12946

            #6
            Flying foxen är en flying fox. Sådär ser de ut.
            Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

            Kommentar

            Arbetssätt...