Liten vit fisk med svarta "rutor"?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • vickson
    • May 2010
    • 760

    Liten vit fisk med svarta "rutor"?

    Såg dem i en djuraffär och kan inte släppa dem, vill veta mer. Ringde dit men de kom inte på vad jag menade då detta var ett tag sen. Små vita fiskar (bara några cm i affären) med svarta rutor på. Nån som vet vad det är?
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Julidochromis?
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Auratusen
      • March 2010
      • 874

      #3
      var det en ciklid?

      Kommentar

      • vickson
        • May 2010
        • 760

        #4
        Nej de jag såg såg inte ut så. Kanske att de jag såg var yngre? Har googlat men kan inte hitta några bilder. De jag såg var alltså vita/ljusa med ett jämt mönster av fyrkanter på sig.
        Vet inte om det var en ciklid. Var stressad och skulle kolla vad de hade för bakgrunder och råkade se dem i förbifarten.

        Kommentar

        • vickson
          • May 2010
          • 760

          #5
          Vet inte om det kan ha varit unga Crenicara filamentosa jag såg (hittade dem nu bland cikliderna), men jag tycker inte att de stämmer heller. Fasiken att jag inte håvade upp mobilen och tog kort. De var ca 2 cm långa, cylinderformade nästan och med svarta rutor.

          Kommentar

          • c90368

            • September 2006
            • 5973

            #6
            Stämmer den här?

            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
            http://www.youtube.com/user/c90368
            /Maths

            Kommentar

            • vickson
              • May 2010
              • 760

              #7
              Hade problem att ladda ner filmen men sökte på namnet och hittade denna som jag tror är samma? http://www.youtube.com/watch?v=_Nk3UIfIQC8

              Tack!

              Kommentar

              Arbetssätt...