Fångade den här för ett par dagar sedan..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pickles
    • October 2009
    • 1155

    #16
    Den här lilla krabaten, och spiggen, tar allt frysfoder jag hittils lyckats bjuda på så länge det går in i munnen på dem.
    Spiggen fick jag svälta en knapp vecka innan de var intresserade av käket, men det här lilla pyret smakar på allt. Mysis som jag klämt till mellan fingrarna, och svarta mygg är favoriterna så länge.
    Jag tänkte bjuda på levande, men i värmen har alla myggdiken jag känner till torkat ut. På gott och ont. ; )

    Elritsorna äter verkligen Vad Som Helst från dag ett. Även broccoli. Mycket lättsamma fiskar. De sargade stjärtarna läker också snabbt nu när hierarkin etablerats och spiggen lugnat ned sig.
    "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
    ~25l vatten

    Kommentar

    • Rooster
      • March 2006
      • 1468

      #17
      Jasså såpass att de tar frysfoder ändå, vad bra! det underlättar ju en hel del kan jag tänka. (=
      Ja jag tror vi allihop har lite problem med att hitta levandefoder nu, själv har jag dock vart å håvat lite i tjejens morsas "nedlagda" damm. Dammen är mkt liten så det har inte blivit några mängder, men det räcker till de små akvarierna iaf. Hmm nu blev jag lite sugen på kallvattenfisk bara för det... (=
      Fish for Life!!!

      Kommentar

      • Pickles
        • October 2009
        • 1155

        #18
        Ohja! Jösses, jag vet inte VAD jag hade gjort om de skulle vägra frysfoder. Börjat snabbodla guppys och fånga yngel i storlek XXS kanske. ^^ Artemia har ja aldrig provat, så det vete sjutton hur det skulle gå.... och det är klart att man blir sugen! *flin* Sett bilderna på mina snygga spigg? Annars kan du halka in på Malawifiskens projekttråd och ta en titt på hans härliga kar med aborrar. Hur stiligt som helst.
        "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
        ~25l vatten

        Kommentar

        • Rooster
          • March 2006
          • 1468

          #19
          Ja man blir änna det, men har inte plats för abborre å mört, men spigg å elritsa hade vart kul å ha nån gång. Nä får kolla din spigg... Ja jag har sett Malawifiskens abborrar å hans fina kar.
          Fish for Life!!!

          Kommentar

          Arbetssätt...