Viken pansarmal är detta?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rooster
    • March 2006
    • 1468

    Viken pansarmal är detta?

    Hej jag införskaffade mig en liten grupp pansarmalar här om dagen å i butiken saknades det märkning på just de malarna. Är det nån som vet vilken sort det kan röra sig om? Har ju några alternativ som jag klurar på men de mest troliga tycker jag är C. schultzei, C. aeneus,
    C. melanotaenia eller C. venezuleanus. För mig känns detta lite som en djungel av artnamn, synonymer och revideringar iaf om man titta här på zoopet. [IMG]file:///C:/Users/Peter/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif[/IMG]
    Bifogade filer
    Fish for Life!!!
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Skulle tro att det är metallpansarmal, C. aeneus, kollade i artbeskrivningarna på dem, och tyckte aeneus stämde bäst. Och den liknar även mina aeneus. Det är nog den vanligaste pansarmalen i affärerna också.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Rooster
      • March 2006
      • 1468

      #3
      Ja det är lite vad jag tänker oxå som sagt alltså att det är den mest troliga mkt pga dess vanlighet i handeln. De var som sagt inte heller "märkta" med nått artnamn och de var inte särskilt dyra vilket oxå styrker att det är metallpansarmal känns det som...
      Tack för hjälpen, får la se om det är fler som har nån åsikt om detta...
      Fish for Life!!!

      Kommentar

      • Rooster
        • March 2006
        • 1468

        #4
        Som sagt, ingen annan som har nån åsikt om detta? alltid bra om man kan få "bekräftelse" från fler insatta.
        Fish for Life!!!

        Kommentar

        • malfunkshun
          • September 2008
          • 394

          #5
          Det är C. aeneus. Inget snack om saken.

          Kommentar

          • Mumin
            • October 2007
            • 3837

            #6
            Definitivt C. aeneus
            För mycket är inte nog!
            Jag VILL ha en Elefantofon!!

            Kommentar

            • Rooster
              • March 2006
              • 1468

              #7
              Tack så mkt för svaren båda två, kanon!
              Fish for Life!!!

              Kommentar

              • Auratusen
                • March 2010
                • 874

                #8
                om du fortfarande är osäker kan jag också bekräfta att det är C. aeneus

                Kommentar

                • Rooster
                  • March 2006
                  • 1468

                  #9
                  Tack tack Auratusen! Kanske inte så noga eg. men man vill ju veta vad det är man har i sina kar även om det "bara" är några pansarmalar... (=
                  Fish for Life!!!

                  Kommentar

                  Arbetssätt...