Vilket låter mer troligt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Miliimli
    • March 2010
    • 2457

    Vilket låter mer troligt?

    Hej!

    När jag köpte räkor för en månad sedan, och dagen efter hittade jag ett pyttelitet yngel i karet som då bara var två stora ögon och en genomskinlig svans. Jag trodde då att det var ett endlersyngel som kommit med när han i djuraffären fiskade upp räkorna.

    Nu är jag inte längre så säker, då det inte alls ser ut som någon endlersguppy. Det ser mer ut som mina tigerbarber så därför undrar jag om följande överhuvudtaget kan vara möjligt:

    Jag köpte lite mossa och sådant till räkkaret innan jag var riktigt klar med att starta upp det, så då låg det några dagar i mitt vanliga fiskkar innan jag flyttade det till räkkaret. Kan tigrarna ha lekt i mossan medan den var i stora karet och så har ett romkorn klarat sig när jag flyttade över mossan till räkkaret och kläckts där och överlevt?

    Jag skulle ha länkat till en bild, men så fort kameran kom fram så gömde sig ynglet. Nu är det ca en cm långt, ganska ljust och lite genomskinligt men med 3 tydliga svarta ränder, en ganska långt bak, en i mitten och en över ögat.
  • Lilla Damen
    • February 2008
    • 2649

    #2
    Aldrig haft tigerbarber, men väl purpurhuvudsbarber... och på din beskrivning låter det som det är ett litet barb-yngel.

    Kommentar

    • Thaifighter
      • August 2006
      • 420

      #3
      Låter som du har en liten tigerbarb!
      Thaifighter
      Alla mina fisk-video på Youtube!
      http://www.youtube.com/user/tropicalfishlover

      Kommentar

      Arbetssätt...