Vilken Cynotilapia?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • TYB
    • November 2009
    • 5

    Vilken Cynotilapia?

    Hej jag heter TYB och det är första gången jag är här och fuskar på detta fina forum. jag har för ett halvår sen lite drygt tagit över en liten odling. Vad det var i de flesta burkarna var bra skrivet om än lite felstavat ibland och det är ok...men en del kan man undra över?

    Cynotilapia afra gruppen är inte helt lätt, burken var märkt "Cynotil. afra Citate-ön" vad jag kunde tyda. Kollat lite och tror, men bara tror mig gissa att detta är Cynotilapia afra White Top Likoma Island. Bild 1. är rippad från nätet (sorry) som just detta och bild 2, 3 och 4. är min firre. bilden är lite miss visande för jag tycker de är mer blå-lila än blå som bilderna visar...jag gillar fiskar, inte fotografering.

    Bild 1.
    Man får visst sparken från forumet så det går inte för sig...ni kan kanske söka på nätet själva?

    Bild 2, 3 och 4.




    ...och så har jag haft en grupp yngel Aulonocara stuartgranti Blue Neon Undu Reef som började färga ut för en tid sen. Dom ser lite olika ut i början men så landar dom gula och fina med blått huvud och nästan alla fenor blå men inte denna?! Vad är detta som smugit sig med i denna gruppen, jag har 13 olika Aulonocara men ingen som denna?!?




    Tar all Hjälp! Tack på förhand!

    TYB
  • Johan0201
    • June 2007
    • 708

    #2
    Ursprungligen postat av TYB
    Bild 1.
    Man får visst sparken från forumet så det går inte för sig...ni kan kanske söka på nätet själva?

    TYB
    Vad menar du?
    1* 540 liter med SA/CA ciklider
    9* 70 liter odlingskar, sällskapsfiskar,ancistrus mm

    www.tvspel.ifokus.se

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Kanske din Cynotilapia afra-variant kommer från Chitande. Chitande liknar ju Citate (finns nog ingen ort med det namnet).

      Aulonocaran på fotona är definitivt inte någon stuartgranti från Undu Reef för den har en gulaktig kropp och en blå ryggfena med vit söm
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      Arbetssätt...