Vad är detta för sort?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dELIRiUM2009
    • September 2009
    • 33

    Vad är detta för sort?

    Hittade denna bilden på nätet och fastnade för dessa underbara fiskar vet inte om det är flera sorter men har markerat med svart pil på den som jag menar (syns dåligt) är det någon som vet?
    Senast redigerad av dELIRiUM2009; 21 November 2009, 09:57.
    Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta...
  • DAHLBERG
    • September 2008
    • 1598

    #2
    Riktigt svårt att se, men kan det vara en Aulonocara baenschi? http://www.cichlidlovers.com/a-benga1.JPG
    DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
    750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
    540 liter kulfisk - T. lineatus
    120 liter salt - Koraller och fisk

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #3
      Ursprungligen postat av DAHLBERG
      Riktigt svårt att se, men kan det vara en Aulonocara baenschi? http://www.cichlidlovers.com/a-benga1.JPG
      ja det kan det nog vara, men minns inte riktigt (jag var med om att sätta upp akvariet).
      Vem är det som tagit fotot - dels för att det står att det är taget med en D70 (vilket jag fotade med då) och dels för jag har lagt in några foton på detta akvarie på Zoopet - men jag hittar inte just detta foto så det kan ju ha tagits av någon annan mässbesökare på Interzoo 2006
      Senast redigerad av Kjell Fohrman; 20 November 2009, 20:44.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • DAHLBERG
        • September 2008
        • 1598

        #4
        Men det är en Aulonocara iaf Så eftersom dELIRiUM2009 fastnade för utseendet av fisken så kanske det inte spelar någon större roll om det är exakt rätt art eller inte Finns det ett par caror som är blå-gula
        DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
        750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
        540 liter kulfisk - T. lineatus
        120 liter salt - Koraller och fisk

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48147

          #5
          Nu hittade jag fotot på min dator - så min undrar kvarstår - vem är det som har lagt upp det på denna sida?
          Bifogade filer
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Rooster
            • March 2006
            • 1468

            #6
            Jisses vilket snyggt kar, ett av de snyggaste jag nånsin sett!
            Fish for Life!!!

            Kommentar

            • smurfmats
              • February 2003
              • 3538

              #7
              håller med rooster! riktigt tjusigt kar kjell! ärdet så djupt som tror det är eller är det nån illusion? kommer du ihåg måtten?
              tråden om fjärilars lek!

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48147

                #8
                Ursprungligen postat av smurfmats
                ärdet så djupt som tror det är eller är det nån illusion? kommer du ihåg måtten?
                Jag kommer inte ihåg måtten, men det var fyrkantigt och var på 1500 liter. Ytterligare några foton på akvariet finns i denna artikel http://www.zoopet.com/index.php?opti...le&article=128

                Sedan undrar jag fortfarande vem det är som kommit över detta foto av mig och kunnat lägga in på en hemsida - det är dock nu bortplockat från hemsidan som det länkades till i första inlägget
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                Arbetssätt...