Vad är detta för mal ??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • _Shrek_
    • November 2009
    • 35

    Vad är detta för mal ??

    Köpte 2 malar av samma sort i går men jag får olika besked om vad det är för något så nu undrar jag om ni kan säga vilken mal det är....



    Only God Can Judge Me..
  • DaRe

    • June 2009
    • 2227

    #2
    Det är en grönling som heter sewellia lineolata
    Checking out...

    Kommentar

    • _Shrek_
      • November 2009
      • 35

      #3
      Ursprungligen postat av Dre
      Det är en grönling som heter sewellia lineolata
      Stort tack för det snabba svaret...
      Only God Can Judge Me..

      Kommentar

      • DaRe

        • June 2009
        • 2227

        #4
        niema problem
        Checking out...

        Kommentar

        • myggpippis
          • June 2009
          • 17

          #5
          Hur vanliga är dem?

          Kommentar

          • malfunkshun
            • September 2008
            • 394

            #6
            De är inte allt för vanliga. Men tänk på att de ska ha rätt svalt (runt 20) och syrerikt, strömmande vatten för att må som bäst.

            Ska hämta 5 stycken imorgon till mitt bäckakvarium. Hoppas på lek lite senare.

            Av ren nyfikenhet, vad har du fått höra att det ska vara för något? Alltid lika roligt med nya namn på fiskar
            Senast redigerad av malfunkshun; 16 November 2009, 20:25.

            Kommentar

            • _Shrek_
              • November 2009
              • 35

              #7
              Ursprungligen postat av malfunkshun
              De är inte allt för vanliga. Men tänk på att de ska ha rätt svalt (runt 20) och syrerikt, strömmande vatten för att må som bäst.

              Ska hämta 5 stycken imorgon till mitt bäckakvarium. Hoppas på lek lite senare.

              Av ren nyfikenhet, vad har du fått höra att det ska vara för något? Alltid lika roligt med nya namn på fiskar
              Jag har dom ihop med våra ranchu å orandor några andra fiskar å har ca 20 grader i akvariumet å en fluval fx5 på så där är rätt bra cirklation å i butiken sa dom att det var fjärils pleco å någon sa att det var banjomal men det kunde jag ute sluta direkt för det har jag å någon sa hong kong pleco/ mal men det sa jag oxå ne till men nu vet jag vad det så nu ska jag nog köpa några fler för dom tycks ju trivas i vårt akvarium..
              Only God Can Judge Me..

              Kommentar

              Arbetssätt...