Näbbgädda eller?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ciklidtok
    • March 2005
    • 1466

    #16
    Ursprungligen postat av ThaBazZ
    Ja, trevliga är dom på Bromma Zoo men måste säga att jag är mycket besviken på personen som tydligen gett oss helt fel info...

    Mina Guldsömmar har precis fått yngel och paret vaktar strängt sin avkomma. Dom är dock helt ointresserade utav "Garsen" än så länge iaf.

    Men Zebracikliderna har fått ordentligt motstånd nu =)

    Har jag tur "måste" jag behålla 275an till Några av fiskarna när jag köper det stora =)
    Tyvärr så är det så att de flesta akvariehandlare gör så. De tycker att man kan ha fiskar ihop som inte alls går samman, allt för att tjäna en slant extra.Och skulle det vara så att du kommer dit och klagar, ja då har de alltid ett bra svar till dej.

    Att Guldsömmarma inte bryr sej om Garse ännu, beror förmodlöigen på att Garsen inte har kommit för nära. Mina Guldsömmar har lekt, och de jagar tom Påfåglarna och Synspilumen på flykten. Påfåglarna är bra mycket större än Guldsömmen, och Synspilan är inte så mycket mindre än Påfåglarna.
    720L SA-/CA. Övriga
    375L Biotop, skalarer
    275L Malawi
    240L Blandat


    Kommentar

    • ThaBazZ
      • July 2009
      • 38

      #17
      Både jag o lillebror "Trubaduren" lämnade tebax våra Gars idag. Blev mycket trevligt bemötta och Trubaduren fick ordentlig ersättning för sina uppätna fiskar =)

      Känns bra i efterhand, synd bara för de stackarna som gick åt pga misstaget =)

      Bror hittade huvudet på sin försvunna Indiska Knivfisk när han planterade nya växter som var en del av kompensationen =)

      Kommentar

      • ciklidtok
        • March 2005
        • 1466

        #18
        vad bra att ni blev väl bemötta på butiken iaf. Var tacksam för det, det är inte alla som är lika trevliga...Tyvärr
        720L SA-/CA. Övriga
        375L Biotop, skalarer
        275L Malawi
        240L Blandat


        Kommentar

        • Azur
          • March 2003
          • 12946

          #19
          Ursprungligen postat av ThaBazZ
          Ja, trevliga är dom på Bromma Zoo men måste säga att jag är mycket besviken på personen som tydligen gett oss helt fel info...
          Handlar man på en supermarket ska man nog inte räkna med att de som säljer har nån koll.

          Nån som vet vad de här bengäddorna tål för temperaturer? Skulle de funka utomhus i damm?
          Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

          Kommentar

          • malfunkshun
            • September 2008
            • 394

            #20
            Spotted finns upp till stora sjöarna och longnose finns ända upp i Kanada (Quebec och Ontario) och där är det ju kallt som bara den på vintern. Teoretiskt sett så ska longnose klara svensk vinter. I alla fall här nere i syd.

            Kommentar

            • Olivin
              • July 2006
              • 573

              #21
              Då får vi kanske snart läsa om dom här.....?
              Medlem i VAAF www.vaaf.se

              Kommentar

              Arbetssätt...