vad för slags gädda är detta?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ajaniia
    • September 2009
    • 8

    vad för slags gädda är detta?

    köpte en liten rackare förra veckan men jag har tappat bort kvittot som det stod vilken ras det är.. den är ungeför 10-12 cm just nu.. har som en näbbliknande mun med två betar typ,.. hehe.. väldigt matglad.. den har ätit lite ciklidpellets en gång men har mest matat med levande..
    Vet inte hur jag lägger in bild på den så det är väl svårt för er att veta.. men den är iaf silverfärgad också.. de på djuraffären sa att den skulle bli runt 25 cm..
  • DAHLBERG
    • September 2008
    • 1598

    #2
    När du säger gädda tänker jag på lepososteus oculatus, men din beskrivning passar inte in. Svårt att artbestämma utan bild. Ladda upp bilden på photobucket, imageshack eller liknande och posta länken här finns säkert några trådar oom hur man laddar upp bilder genom olika sidor.
    DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
    750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
    540 liter kulfisk - T. lineatus
    120 liter salt - Koraller och fisk

    Kommentar

    • sjebbe
      • March 2009
      • 440

      #3
      Låter lite som en alligator gar eller nån skovelnosmal. Men båda blir långt över ju 25 cm.
      450 L - Channa pulchra
      720 L - Channa, Polypterus & Datnoides

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Ursprungligen postat av sjebbe
        Låter lite som en alligator gar eller nån skovelnosmal. Men båda blir långt över ju 25 cm.
        Affärers påståenden om fiskars maxstorlek ska man nog ganska ofta ta med en nypa salt.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • sjebbe
          • March 2009
          • 440

          #5
          Det var detta jag hintade lite på
          450 L - Channa pulchra
          720 L - Channa, Polypterus & Datnoides

          Kommentar

          • Azur
            • March 2003
            • 12946

            #6
            Finns ju mindre gädd-liknande fiskar också, som rovtetran Ctenolucius hujeta eller Gäddhalvnäbb.
            Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

            Kommentar

            • esoxlucius74
              • October 2009
              • 493

              #7
              Var hittar man info om den där Ctenolucius hujeta ?? Den var ju häftig!!
              360Liter.( http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=605 )
              16Liter.( http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=625 )

              Kommentar

              Arbetssätt...