Vilken Ciklid???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ciklidtok
    • March 2005
    • 1466

    Vilken Ciklid???

    Har hittat en ciklid hos handlaren som jag är jättesugen på att köpa. Men jag vet inte vad det är...

    Handlaren har fått in den från en privatperson, så de viste heller inte vad det var, och det verkade som personen som lämnade in den heller inte visste vad det var.

    Jag är ganska säker på att det är en hanne. tror också att det kan vara en Syd-/eller Centralamerikan...men är inte säker.

    Skulle ju också vilja...om det är möjligt....hitta en partner till den.

    Är det någon här som har en aning om vad det kan vara för nånting?? Länkar 2 halvbra bilder ( Knäppt med mobilen) här nedan.





    Tacksam för svar.
    720L SA-/CA. Övriga
    375L Biotop, skalarer
    275L Malawi
    240L Blandat


  • LN
    • November 2004
    • 1478

    #2


    Ser ut att vara en Aequidens, kanske en ledsen Metae. Se länken ovan
    Larry
    Mitt 1800 liters saltvattens akvarium
    http://www.saltvattensguiden.se/foru...-revkar/page44

    Kommentar

    • ciklidtok
      • March 2005
      • 1466

      #3
      Det ser ut att kunna vara en sådan. men är inte helt säker....tänkte inte på om den hade svarta fläckar på kroppen, men det gula på sidorna finns där.
      720L SA-/CA. Övriga
      375L Biotop, skalarer
      275L Malawi
      240L Blandat


      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Japp, det ser ut som en Aequidens metae. Kolla i mítt galleri, där har jag några bilder på metae.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • ciklidtok
          • March 2005
          • 1466

          #5
          Det är en metae. Sökte på den här på zoopet och det är en sån. En hanne som jag trodde

          Jag läste lite mer om den, och konstaterade att den skulle inte kunna hävda sej i mitt akvarium, han skulle inte överleva en dag ens tror jag Så nån sånn kan inte jag skaffa. Devil, Synspilumen eller Guldsömmen skulle plocka den.

          Tack för snabba svar...
          720L SA-/CA. Övriga
          375L Biotop, skalarer
          275L Malawi
          240L Blandat


          Kommentar

          • icefudge
            • August 2009
            • 177

            #6
            ja det e en snäll ciklid som går bra ihop med andra snälla fiskar, men den vill inte va ensam har själv 4st ihop med 4st hantel och dom stortrivs ihop
            Malar is the shit

            Kommentar

            Arbetssätt...