VF ancistrus, men vilken sort?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HenkeP
    • January 2009
    • 886

    VF ancistrus, men vilken sort?

    Som topic, undrar om det är någon som kan se vilken av alla ancistrus-sorter det är jag har här.
    Skall enligt säljaren va VF. Men smart som man är så glömde jag fråga varifrån. Så nu tänkte jag att Zoopets mal-kunniga skulle få hjälpa mig.
    Bättre bilder än så här blir det inte. Hon avskyr kameran.
    Bifogade filer

    Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Det finns en hel räcka ancistrusar med det där allmänna utseendet, jag kan inte gissa vilken det kan vara.

    Kanske om du får foton där det går att se fisken ordentligt.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13120

      #3
      http://www.google.se/imgres?imgurl=h...num=2&ct=image Väldigt lättodlad och 99% sannolikhet att den inte är vildfångad! eller betalade du flera hundra kr?
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • Janne E
        • December 2007
        • 261

        #4
        Bättre bild behövs och det ser ut som en VF och inte en "Vanlig Ancistrus".

        Mvh Janne

        Kommentar

        • Grothras
          • July 2009
          • 401

          #5
          Ja det är ju ingen ancistrus sp. då den saknar "skägg" så åheim har nog rätt dock har ju bilderna mer att önska för en exakt analys

          Kommentar

          • HenkeP
            • January 2009
            • 886

            #6
            Jag vet vad ancistrus är, och vet även att den är lättodlad. Dock så skiljer den sig såpass mycket från mina andra ancistrusar som jag VET är odlade, se bild nedan, att jag är nyfiken.
            Nej, jag betalade inte flera hundra kronor. Tror jag betalade 89:- för henne. 9 cm var hon vid tillfället.
            Bifogade filer
            Senast redigerad av HenkeP; 02 September 2009, 00:18.

            Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...

            Kommentar

            • HenkeP
              • January 2009
              • 886

              #7
              Ursprungligen postat av Grothras
              Ja det är ju ingen ancistrus sp. då den saknar "skägg" så åheim har nog rätt dock har ju bilderna mer att önska för en exakt analys
              Dom flesta ancistrushonor saknar vad jag vet skägg.. Några små strån här och där kan dom ha, men alla har det inte.

              Ursprungligen postat av Janne E
              Bättre bild behövs och det ser ut som en VF och inte en "Vanlig Ancistrus".

              Mvh Janne
              Ska försöka få till en bättre bild. Svårt dock då hon är skygg som bara den, och har varit sen jag köpte henne för 6 månader sen. Det är ytterligare en sak som gör att jag misstänker att hon är VF. Dom andra är helt oberörda av min närvaro vid akvariet, men hon simmar och gömmer sig.

              Ursprungligen postat av Azur
              Det finns en hel räcka ancistrusar med det där allmänna utseendet, jag kan inte gissa vilken det kan vara.

              Kanske om du får foton där det går att se fisken ordentligt.
              Som sagt, ska se om jag kan få lite bättre bilder på henne.

              Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...

              Kommentar

              • HenkeP
                • January 2009
                • 886

                #8
                Lyckades få en bild på henne ikväll. Vet inte om den är bättre än dom tidigare..
                Bifogade filer

                Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...

                Kommentar

                • Azur
                  • March 2003
                  • 12946

                  #9
                  Bättre, men allra bäst vore en bild rakt från sidan.

                  Din mal påminner rätt mycket om en Ancistrus cirrhosus.
                  Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                  Kommentar

                  • HenkeP
                    • January 2009
                    • 886

                    #10
                    Ursprungligen postat av Azur
                    Bättre, men allra bäst vore en bild rakt från sidan.

                    Din mal påminner rätt mycket om en Ancistrus cirrhosus.
                    Har suttit i 3 timmar nu och försökt få en bild på henne..

                    Det här var det bästa jag fick..
                    Bifogade filer

                    Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...

                    Kommentar

                    • Azur
                      • March 2003
                      • 12946

                      #11
                      Hoppas du inte tar illa upp, men jag ljusade upp bilden lite:



                      Jag kan nog direkt säga att jag inte känner igen arten. Den påminner om en cirrhosus med sina brun/orange teckning, bandade bröstfenor, och antydan till band kring stjärtfensbasen, men prickarna är jämnstora över hela fisken istället för att bli gradvis större bakåt på fisken.

                      Om ingen annan känner igen den kan du prova att fråga på Planetcatfish eller GOC.
                      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                      Kommentar

                      • HenkeP
                        • January 2009
                        • 886

                        #12
                        Ursprungligen postat av Azur
                        Hoppas du inte tar illa upp, men jag ljusade upp bilden lite:



                        Jag kan nog direkt säga att jag inte känner igen arten. Den påminner om en cirrhosus med sina brun/orange teckning, bandade bröstfenor, och antydan till band kring stjärtfensbasen, men prickarna är jämnstora över hela fisken istället för att bli gradvis större bakåt på fisken.

                        Om ingen annan känner igen den kan du prova att fråga på Planetcatfish eller GOC.
                        Det gör absolut ingenting. Hade jag lyckats förstå hur GIMP funkar, så hade jag ordnat det själv..
                        Får kanske ta å regga mig där och se om någon kan lista ut vad det är för någon sort.

                        Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...

                        Kommentar

                        Arbetssätt...