vad är detta??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • catfish1
    • February 2009
    • 5

    vad är detta??

    Hoppas någon kan identifiera denna fisk trots dåligt foto! Den verkar ha revir, trivs på botten, skygg - gräver ner sig om den inte har något annat gömställe, ev glad i att äta småfisk....., sprätter grus i mängder. Jag har en som är 5 och en som är 10 cm.


    Tacksam för hjälp!
  • solis
    • July 2008
    • 5064

    #2

    kan det vara denna.
    Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
    1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
    100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
    56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

    Kommentar

    • catfish1
      • February 2009
      • 5

      #3
      Ursprungligen postat av solis
      Snabbt svar! Tyvärr kan jag inte se bilden eftersom jag inte är goldmedlem!
      Således fortfarande lika förvirrad!

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Fisken på zoopetlänken är Botia helodes, du kan googla på den.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • solis
          • July 2008
          • 5064

          #5
          Sorry, visste inte att man inte kunde se länkade sidormen då har jag lärt mig något nytt
          Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
          1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
          100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
          56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Ursprungligen postat av solis
            Sorry, visste inte att man inte kunde se länkade sidormen då har jag lärt mig något nytt
            Jo, visst kan man se länkade sidor, men en del av zoopets artbeskrivningar kräver att man är goldmedlem för att man ska kunna se dem
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • catfish1
              • February 2009
              • 5

              #7
              Ursprungligen postat av Micke_A
              Jo, visst kan man se länkade sidor, men en del av zoopets artbeskrivningar kräver att man är goldmedlem för att man ska kunna se dem
              Tack för svar! Mina andra botior tillhör favoriterna så å ena sidan blir jag glad men vad skall man göra med deras mordiska tendenser?? Nu har de i och för sig avverkat allt som är mindre än 3 cm så de får väl stanna ett tag till..... Har blivit av med en favorit-ancistrus med men är osäker på om det var samma orsak - har haft två stora byten av akvarium - från 160 till 325 (första hade skada på glaset). Han syns tyvärr inte till längre.

              Kommentar

              Arbetssätt...