Vad är det för fisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AlienBaal
    • February 2016
    • 4

    Vad är det för fisk

    Räddade den mörka fisken, den var själv i ett 60 L akvarium. Har försökt att ta reda på vad det är för art men har inte lyckats.
    De som hade den innan sa att det är en Tyrannochromis nigriventer hona på 2 år. Har svårt att tänka mig det eftersom hon endast är ca: 8-9 cm, och Tyrannochromis nigriventer blir väl runt 20 cm om jag inte missminner mig?
    Hoppas ni kan hjälpa mig.

  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Det är jäkligt svårt att avgöra i filmen men håller med om att det inte ser ut att vara en T. nigriventer. Den verkar alldeles för kompakt i kroppen för att vara en sådan
    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 10 February 2016, 09:08.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • AlienBaal
      • February 2016
      • 4

      #3
      Ska försöka ordna en annan video eller bra bilder

      Kommentar

      • AlienBaal
        • February 2016
        • 4

        #4
        Försökte ta bra bilder men tyvärr så har jag bara telefonen. Hoppas de hjälper iaf.




        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48147

          #5
          Bilderna är nog Ok fast det är fortfarande svårt att säga vad det är - men varken kroppsform, storlek eller teckning visar på att det är en T. nigriventer.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • AlienBaal
            • February 2016
            • 4

            #6
            Har kollat runt lite på nätet och har funderingar på om det kan var en Aulonocara Baenschi. Tror du det kan stämma?

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48147

              #7
              Ursprungligen postat av AlienBaal
              Har kollat runt lite på nätet och har funderingar på om det kan var en Aulonocara Baenschi. Tror du det kan stämma?
              Nej det är ingen Aulonocara

              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #8
                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                Det är jäkligt svårt att avgöra i filmen men håller med om att det inte ser ut att vara en T. nigriventer. Den verkar alldeles för kompakt i kroppen för att vara en sådan
                Storleken och kroppsformen kanske har påverkats negativt av den gått i ett alldeles för litet kar?
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                Arbetssätt...