Erfarenheter av Påfågelsgobi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marten64

    • July 2012
    • 1020

    Erfarenheter av Påfågelsgobi

    Jag har under ett halvår haft 2-6 st Påfågelsgobi, de har gått i ett 375 liters samt ett 540 liters akvarium tillsammans med Regnbågsfisk. Där har de haft bra med utrymme och flera gömställen i form av stenrösen.
    De har tyvärr gått riktigt hårt åt varandra och det har hela tiden slutat med att jag bara haft ett återstående par.
    Klicka på bilden för större version

Namn: 548F1315-4FBB-44DB-A2C5-8A7783ADCCB5.jpeg
Visningar: 231
Storlek: 318,4 KB
ID: 2415110
    Klicka på bilden för större version

Namn: DF0E6D5E-64E6-47A5-9114-504943119045.jpeg
Visningar: 214
Storlek: 347,4 KB
ID: 2415111 Är det någon annan som har erfarenhet av dessa och kanske lyckats bättre med att hålla fler?
    / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.
  • ICC
    • November 2006
    • 1310

    #2
    Kan tyvärr inte komma med något matigt, har ingen erfarenhet av Gobi. Det ända jag kan säga att jag såg dem i verkligheten när vi besökte er lokal. Måste få ge dig beröm för dina fina fiskar och snyggt inredda akvarium.
    Synd att vi gick miste om Tanganyika karet som börja läcka. Hörde fantastiska visioner om det när det var igång.

    Kommentar

    • cl7
      • October 2007
      • 32

      #3
      Jag upplever att de ”försvinner” i ett alltför stort akvarium. Mitt gäng består av en ”drake” (som jag kallar honom) och hans harem på ca 5 honor. Haft denna art i många år. I mitt 240l har det aldrig kunnat vara mer än 1 hane.

      Kommentar

      • Marten64

        • July 2012
        • 1020

        #4
        Ursprungligen postat av ICC
        Kan tyvärr inte komma med något matigt, har ingen erfarenhet av Gobi. Det ända jag kan säga att jag såg dem i verkligheten när vi besökte er lokal. Måste få ge dig beröm för dina fina fiskar och snyggt inredda akvarium.
        Synd att vi gick miste om Tanganyika karet som börja läcka. Hörde fantastiska visioner om det när det var igång.
        Tack så mycket!
        Ja det var synd att det läckte och att jag var sjuk, men nu är Tanganyika karet på gång igen. När det satt sig skall jag försöka få till en filmsnutt.
        / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

        Kommentar

        • Marten64

          • July 2012
          • 1020

          #5
          Ursprungligen postat av cl7
          Jag upplever att de ”försvinner” i ett alltför stort akvarium. Mitt gäng består av en ”drake” (som jag kallar honom) och hans harem på ca 5 honor. Haft denna art i många år. I mitt 240l har det aldrig kunnat vara mer än 1 hane.
          Ok, intressant. Nu är det endast ett par som är kvar hos mig, de har stressat och pucklat på de tidigare tills de strök med. Jag vet tyvärr inte riktigt hur könsfördelning var? Kanske jag skulle kunna komplettera med några honor.
          / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

          Kommentar

          • cl7
            • October 2007
            • 32

            #6
            Bra med lite nytt blod. Med fler hanar blir det nog blodspillan istället

            Kommentar

            Arbetssätt...