Fjärilsfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gickan_87
    • November 2003
    • 1873

    Fjärilsfisk

    Har under flera års tid velat ha fjärilsfiskar.

    nu ska äntligen min dröm bli verklighet men jag har ett par frågor..

    Kan den äta fullvuxna guppys?
    Hur många kan jag ha i vuxen storlek i 180 liter?
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Svar på fråga 1: Ja, förmodligen, i alla fall om den är vuxen. Gissar att om man har småfisk med fjärilsfisken, så bör de nog vara mer bottenlevande, eftersom den är mycket ytorienterad.

    Fråga 2: Osäker, men en hane och en hona, eller en hane och några honor funkar nog. Osäker på om det funkar att ha flera hanar tillsammans, men tror inte att de rivaliserar särskilt mycket.

    Artbeskrivning: https://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=391&SOK=1
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • pikachu

      • December 2007
      • 1189

      #3
      Jag skulle bara köra en fjäril i 180l, försökte med 2 i 250 och det slutade med en kvar. :P

      De är inte speciellt förtjusta i varandras sällskap. :P
      PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Har haft en hane och en hona i kar mindre än 250 liter, och det verkade funka, såg inga direkta aggressioner mellan dem. Osäker på om könet har betydelse, två av samma kön kanske man ska undvika.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • pikachu

          • December 2007
          • 1189

          #5
          Jo, så kan det ju vara.
          Dock så gäller det ju då att veta att man verkligen har av olika kön. :P
          PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Går att se om man tittar noga, de har olika form på analfenan. Har för mig att det är hanen som har en inbuktning längs bakkanten på analfenan, och honan har rak bakkant.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            Arbetssätt...