Gäddhuvudfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bagheera
    • November 2012
    • 41

    Gäddhuvudfisk

    Vill tipsa om en gäddhuvudfisk som just nu finns på djurmagazinet i rotebro, norr om Stockholm. Är det någon på detta forum som har/haft eller vet något om denna fisk? Jag är ruggigt sugen men har för få akvarier för att kunna ha den här hemma
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Jag har vad jag kan minnas aldrig haft Luciocephalus pulcher (som brukara kallas för gäddhuvudfisk) men du hittar en del info om arten på denna sida http://www.seriouslyfish.com/species...halus-pulcher/
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • bagheera
      • November 2012
      • 41

      #3
      Det va den sidan jag också hittade. Hade hoppats på en svensk sida också. Helt klart är att mina Killifiskar och sorgmanteltetror inte ska bo med en sån fisk.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Nej det är nog inte så lämpligt för det verkar vara en känslig rovfisk som äter det mesta som är mindre än den själv
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • pikachu

          • December 2007
          • 1189

          #5
          Den ger sig på allt som den tror att den kan sluka.
          PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

          Kommentar

          • bagheera
            • November 2012
            • 41

            #6
            Typisk gädda med andra ord? :-P

            Kommentar

            Arbetssätt...