Skadad Afrikansk lungfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Binich
    • March 2014
    • 6

    Skadad Afrikansk lungfisk

    Jag har en afrikansk lungfisk som någon av mina andra fiskar har tuggat på ena "bakbenet" och på stjärten :/ Tänkte om någon vet om den klarar sig elr om den kanske lider så man ska avliva den ist
  • ettfettbranamn
    • December 2010
    • 3424

    #2
    Det är tvärlugnt om du menar stjärtfenan.. är en större del av stjärten borta kan det vara knepigare.. benen blir de av med stup i kvarten och de är överjävligt tåliga.. salta för att förebygga sekundära infektioner och se till att tankmates slutar tugga på honom..
    Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

    Normaliseringsprocessen..
    (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

    Kommentar

    • Binich
      • March 2014
      • 6

      #3
      Hela stjärtfenan e skadad och bägge bak benen va visst borta Har inga direkta aggersiva fiskar men har plockat bort en fengädda som jag misstänker det kan va eftersom den blivit väldigt tjock över natten.

      Kommentar

      • Binich
        • March 2014
        • 6

        #4
        Hela stjärtfenan e skadad och bägge bak benen va visst borta Har inga direkta aggersiva fiskar men har plockat bort en fengädda som jag misstänker det kan va eftersom den blivit väldigt tjock över natten.

        Kommentar

        • ettfettbranamn
          • December 2010
          • 3424

          #5
          Ornatipinnis? Isf gör dig av med den.. det kommer inte att bli bättre.. 50/50 på dem..

          Vanligt bordssalt går utmärkt.. med eller utan jod spelar mindre roll i de doser som du behöver.. 2dl per hundra blir rätt bra..

          Mina pm fungerar dåligt så jag svarar här istället..
          Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

          Normaliseringsprocessen..
          (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

          Kommentar

          • Binich
            • March 2014
            • 6

            #6
            vet inte exakt vad för namn men randig fengädda iaf . Hon i affären sa det skulle gå bra så henne lyssnade man ju på :/ Ok men dom andra fiskarna tar inte skada utav saltet elr?
            Ok

            Kommentar

            • ettfettbranamn
              • December 2010
              • 3424

              #7
              Randig brukar vara delhezi.. Den borde inte röra andra fiskar.. En ung endlicheri kanske kan få ett anfall av hybris och försöka något..

              vad är de andra fiskarna? Det är knappt några arter som kan ta skada av så låg saltdos..
              Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

              Normaliseringsprocessen..
              (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

              Kommentar

              • Binich
                • March 2014
                • 6

                #8
                ne jag läste lite om den å den verkade inte va aggressiv alls men har tagit bort den iaf för säkerhets skull. mest små fiskar och en ghost och ett par blåa jack dempsy och skalarer .
                Ok ska salta lite så blir förhoppningsvis lungfisken bra

                Kommentar

                Arbetssätt...