Rockor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #31
    Ursprungligen postat av ettfettbranamn
    Som jag har förstått det går det väl generellt knackigt för organisationslivet..
    Ja det går knackigt för vissa delar av organisationslivet (pga att folk är för slöa för att engagera sig) - medan det uppenbarligen går bra för andra (som t.ex. djurättsorgansiationer)

    De kan dra åt helvete den dagen blir jag fisksmugglare av rang och mina fiskar får de över mitt sprattlande lik..
    Och så gav du dom just ytterligare ett argument för hur oseriösa akvarister är ............
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • ettfettbranamn
      • December 2010
      • 3424

      #32
      Jepp.. slö, slapp och likgiltig..

      Inte att förglömma oseriös..

      Hur känns det att släppa "diskussionen", känns inte som att det ger oss så mycket att prata med varandra..
      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

      Normaliseringsprocessen..
      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #33
        Finns ju en del fiskar som helt klart är olämpliga som akvariefiskar, och 99% av de som säljs lär hamna i alldeles för små kar... Paroonhajen t.ex... Problemet är bara att djurrättsorganisationer ofta känns okunniga och mindre bra pålästa, och verkar ha en tendens att slå och sparka både åt höger och vänster såväl som upp ocn ner. Så om de ska göra en lista på vad som är "stora fiskar" så skulle man ju inte bli förvånad om man skulle hitta guppy på den listan Och frågan är, gör djurrättsorganisationerna nå´n skillnad på de större och mindre rockarterna? Min gissning är att de drar alla över en kam, och vill förbjuda rubbet. Se´n spelar ju arternas beteende in också.

        Skulle t.ex påfågelcikliden ryka? Den är ju visserligen stor, men inte så stor att det inte finns gott om folk som kan ge den utrymme.

        Se´n finns det ju faktiskt de som sitter på jättekar eller inomhusdammar, alltså borde väl även "stora fiskar" gå att få tag i, om än kanske inte så enkelt som att gå in i närmsta zoobutik.
        Senast redigerad av Shepard; 04 April 2013, 17:13.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48147

          #34
          Ursprungligen postat av ettfettbranamn
          Hur känns det att släppa "diskussionen", känns inte som att det ger oss så mycket att prata med varandra..
          Instämmer
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • ettfettbranamn
            • December 2010
            • 3424

            #35
            Ursprungligen postat av Animaniac
            Finns ju en del fiskar som helt klart är olämpliga som akvariefiskar, och 99% av de som säljs lär hamna i alldeles för små kar... Paroonhajen t.ex... Problemet är bara att djurrättsorganisationer ofta känns okunniga och mindre bra pålästa, och verkar ha en tendens att slå och sparka både åt höger och vänster såväl som upp ocn ner. Så om de ska göra en lista på vad som är "stora fiskar" så skulle man ju inte bli förvånad om man skulle hitta guppy på den listan Och frågan är, gör djurrättsorganisationerna nå´n skillnad på de större och mindre rockarterna? Min gissning är att de drar alla över en kam, och vill förbjuda rubbet. Se´n spelar ju arternas beteende in också.

            Skulle t.ex påfågelcikliden ryka? Den är ju visserligen stor, men inte så stor att det inte finns gott om folk som kan ge den utrymme.

            Se´n finns det ju faktiskt de som sitter på jättekar eller inomhusdammar, alltså borde väl även "stora fiskar" gå att få tag i, om än kanske inte så enkelt som att gå in i närmsta zoobutik.
            Allt går alltid att få tag i om man vill.. fick jag bestämma skulle en redtail kosta 5000 och överskottet när byråkratin är avklarad och alla fått betalt skulle gå tillbaka till regnskogen.. enligt principen "har du inte råd att köpa fisken har du inte råd att ha den".. problemet är ju att de pengarna hamnar i fickan på någon med slips.. skulle man göra så med alla fiskar skulle problemet lösa sig självt.. jag kan ju bara tala för mig själv men jag skiter fullständigt i om det ligger ett förbud eller inte.. de brukar ju ändå bli helt idiotiska grejer som går igenom.. "allt över 30cm och praktbotian ryker tillsammans med massor av ciklider osv.. nä.. idioti..
            Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

            Normaliseringsprocessen..
            (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #36
              Jo, att fiskar som Redtail borde vara dyrare håller jag med om, de kräver ju ändå en hel del av sin ägare, och om de kostade lite grann, så skulle folk kanske tänka till lite innan de skaffar en. Som jag läste i en akvarietidning häromdagen, en del större fiskar är mer jobb än en liten hund.

              Jo, det är ju det jag är rädd för, att de ska visa att jag har rätt, och vara så dåligt pålästa som jag tror att de är, och förbjuda så´nt som det inte finns fog för att förbjuda.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • kaj.p
                • June 2002
                • 2952

                #37
                Kjell såg att du inte hade P schroderi "Flowers" i artregistret Duger bilden i inlägg 4 eller vill du ha en i större format.
                Nordiska Diskus Sällskapet
                Hallandsakvaristerna
                BAK Gcg Maf NCS

                Kommentar

                • Wilhelm
                  • October 2002
                  • 604

                  #38
                  Ursprungligen postat av Animaniac
                  ......... Som jag läste i en akvarietidning häromdagen, en del större fiskar är mer jobb än en liten hund.

                  ...............
                  Vilken akvarietidning? Nyfiken grön!
                  Wilhelm
                  Om du hittar stavfel, så får du behålla dem!
                  www.ciklid.org www.aquafish.info

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    #39
                    Ursprungligen postat av Wilhelm
                    Vilken akvarietidning? Nyfiken grön!
                    Det var en artikel om Arowana, i Practical Fishkeeping.
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    Arbetssätt...