Vår Black Ghost Knife

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pikx
    • November 2012
    • 6

    Vår Black Ghost Knife

    Här är en liten film på vårt nytillskott i akvariet. Just nu bor den i ett ganska litet akvarium på strax över 100 liter men den ska få flytta in i ett större senare. Än så länge duger detta bra åt den. Den har en väldigt rolig stil o nästan dansar i vattnet ibland.



    Någon mer här som har en sån här fisk?
  • rudy
    • January 2012
    • 275

    #2
    ja har ! dom är helt underbara och verkligen en blickfångare i karet ?=

    Kommentar

    • Pikx
      • November 2012
      • 6

      #3
      Ja visst är dom! Har märkt att det är tur vi har lock på akvariet. Den hoppar ju! Startar ståendes rakt upp ifrån botten och plaskar över ytan.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Jag hade en som blev ganska stor, och åt ur handen på mig. Skitfräcka är de, så det är bara att gratulera!
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Pikx
          • November 2012
          • 6

          #5
          Ursprungligen postat av ansjo
          Jag hade en som blev ganska stor, och åt ur handen på mig. Skitfräcka är de, så det är bara att gratulera!
          Tack. Satt och kikade på nätet efter ovanliga fiskar. Va en som då la in en länk om en BGK och jag föll direkt. Samma dag åkte vi in till Riilo i Jönköping för att kolla om vi hittade något nytt. Och dom hade faktisgt en BGK! Valet var klart
          Just nu är karet riktigt tråkigt och lite litet.
          Är väldigt ny med akvarie. Har hållt på med terrariedjur förut. Karet var egentligen till för ett par axolotler, fick inte ner temperaturen som jag skulle så det åkte ner några platys istället. Nu är jag fast i träsket Men en BGK är en bra början!

          Kommentar

          • ettfettbranamn
            • December 2010
            • 3424

            #6
            de kan bli rätt griniga med åldern..
            Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

            Normaliseringsprocessen..
            (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

            Kommentar

            Arbetssätt...