Tetraodon suvatti?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rasermusen
    • October 2011
    • 258

    Tetraodon suvatti?

    Någon som har lite erfarenhet av Tetraodon Suvatti? Vad den äter etc?

    Tacksam för svar!
    /Rasmus
  • ettfettbranamn
    • December 2010
    • 3424

    #2
    nästan alla sötvattenskulfiskar lever på tårarna från föräldralösa barn och sommarkatter..

    du kan mata dem med räkor, fiskfilé, pellets (även om de sällan accepterar pellets) osv.. problemet är att det är omöjligt att ha något annat med dem, oavsett storlek.. är det mindre än dem är det borta, är det större än dem saknas det bitar.. suvattiin har dessutom den underbara egenskapen att den gärna gräver ner sig i sanden.. alltså har du en tvärond fisk du nästan aldrig ser..
    Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

    Normaliseringsprocessen..
    (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

    Kommentar

    • Mathias Nilsson
      • July 2011
      • 6552

      #3
      Ursprungligen postat av ettfettbranamn
      nästan alla sötvattenskulfiskar lever på tårarna från föräldralösa barn och sommarkatter..

      Du kan mata dem med räkor, fiskfilé, pellets (även om de sällan accepterar pellets) osv.. Problemet är att det är omöjligt att ha något annat med dem, oavsett storlek.. är det mindre än dem är det borta, är det större än dem saknas det bitar.. Suvattiin har dessutom den underbara egenskapen att den gärna gräver ner sig i sanden.. Alltså har du en tvärond fisk du nästan aldrig ser..
      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        #4
        Tetraodon suvatti?

        Ursprungligen postat av ettfettbranamn
        nästan alla sötvattenskulfiskar lever på tårarna från föräldralösa barn och sommarkatter..

        du kan mata dem med räkor, fiskfilé, pellets (även om de sällan accepterar pellets) osv.. problemet är att det är omöjligt att ha något annat med dem, oavsett storlek.. är det mindre än dem är det borta, är det större än dem saknas det bitar.. suvattiin har dessutom den underbara egenskapen att den gärna gräver ner sig i sanden.. alltså har du en tvärond fisk du nästan aldrig ser..
        Den här fiskbeskrivningen borde ramas in!
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Mathias Nilsson
          • July 2011
          • 6552

          #5
          Tetraodon suvatti?

          Ska länka en bättre till dig, tror att det är Cichla ocellaris som han förklarar då
          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

          Kommentar

          • rasermusen
            • October 2011
            • 258

            #6
            HAhaha, den var bra! :P

            Någon som har en eller två bra meningar som en 13-åring kan använda till sina föräldrar för att få köpa ett kar till? Börjar få slut nu, har 4st akvarium, men det är ju på tok för lite!
            /Rasmus

            Kommentar

            • Mathias Nilsson
              • July 2011
              • 6552

              #7
              Ursprungligen postat av Bluewing
              Den här fiskbeskrivningen borde ramas in!

              Sorry, ot.

              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

              Kommentar

              • ettfettbranamn
                • December 2010
                • 3424

                #8
                mening 1. "jag har funderat på att sluta med akvarium och ta upp rökning istället, i sin nuvarande form känner jag att akvariehobbyn har slutat utmana mig.. ..fast självklart kan jag ju överväga att ändra mig om jag skulle få ställa in ett kar till"..

                mening 2. "jag lovar att städa mitt rum en gång i veckan och gå ut med hunden etc.."

                hot eller smör, det är bara att välja..

                oj jävlar mathias.. jag får passa mig, en egen levnadstecknare tro inte att jag ska ta konsekvenserna för allt jag säger och gör nu bara..
                Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                Normaliseringsprocessen..
                (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                Kommentar

                • rasermusen
                  • October 2011
                  • 258

                  #9
                  Mamma asgarvade åt tipset med "börja röka", och jag är för lydig för att någon skulle tro mig.. Är man uppfostrad så är man!

                  Pappa är däremot mer blödig, får dra den vanliga ramsan.. Har ju funkat förut!
                  /Rasmus

                  Kommentar

                  • ettfettbranamn
                    • December 2010
                    • 3424

                    #10
                    du får inte visa det där för dina föräldrar.. jag är redan paria på det här forumet.. "och där sitter han, 25 år gammal och skämtar med barn om allvarliga hälsorisker, det är nästan så att jag måste mata mina 23 katter och SNABBLÖSA allers kändiskryss" (tips, det är ernst... varje gång)

                    äh förfan, ett intresse är ett intresse, börjar man 13 år gammal (12 eftersom du varit här ett år) är ju chansen att man blir något inom hobbyn rätt överhängande.. vi har en kille på rovfisk.se (gamla mfksweden) som började i din ålder.. han slutade aldrig fråga, tog till sig av det man sa och utvecklade sig själv.. nu är han moderator på forumet, byggde 1500L i sin mammas och pappas källare och är fan kunnigare än jag (inte för att det är en måttstock i sig men ändå)..

                    Asian green arowana, clown knifefish, motoro marble stingray, japanese perch, florida gar and a shortboy redtail.


                    asiatarowana
                    lates japonicus
                    marble motoro
                    plus massa annat godis i andra kar.. han har dragit ihop en samling som jag som "vuxen" tycker är dyr och detta på studiebidrag och med gott om stöd från andra hobbyister..

                    och för er som går i taket, redtailen är en shortbody, dvs kommer att maxa ut på 60-80cm och hans bror har några tusen liter i sin källare om det kniper..

                    hur som, inte för att man blir miljonär eller skryter för släkten men det är ju alltid kul att vara erkänd i sin hobby..

                    så, stay in school.. eller vad man nu säger till dagens ungdomar..
                    Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                    Normaliseringsprocessen..
                    (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                    Kommentar

                    • Mathias Nilsson
                      • July 2011
                      • 6552

                      #11
                      Tetraodon suvatti?

                      Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                      mening 1. "jag har funderat på att sluta med akvarium och ta upp rökning istället, i sin nuvarande form känner jag att akvariehobbyn har slutat utmana mig.. ..fast självklart kan jag ju överväga att ändra mig om jag skulle få ställa in ett kar till"..

                      mening 2. "jag lovar att städa mitt rum en gång i veckan och gå ut med hunden etc.."

                      hot eller smör, det är bara att välja..

                      oj jävlar mathias.. jag får passa mig, en egen levnadstecknare tro inte att jag ska ta konsekvenserna för allt jag säger och gör nu bara..
                      Det är lätt att minnas det roliga bland allt annat som skrivs.

                      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                      Kommentar

                      • rasermusen
                        • October 2011
                        • 258

                        #12
                        Började när jag var 6år faktiskt, fast hade då ett 20L med en hög med opassande fiskar, blev hemskt ledsen när fiskarna dog. Och idag skrattar jag när jag tänker på det, för nu vet jag ju varför!

                        Får se om jag nöjer mig med Dvärgkulor, eller någon annan liten sak. Fast då är ju ingen idé. Är ju grymt ballt när suvattin simmar omkring med sina minimala fenor och gigantiska kropp!
                        /Rasmus

                        Kommentar

                        • oaken
                          • September 2006
                          • 901

                          #13
                          Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                          och för er som går i taket, redtailen är en shortbody, dvs kommer att maxa ut på 60-80cm och hans bror har några tusen liter i sin källare om det kniper..
                          Ser man på, folk brukar skratta åt mig när jag talar varmt om mina ballongmollys, men det är alltså på MFK-sidorna man ska hänga för att träffa likasinnade

                          Kommentar

                          • ettfettbranamn
                            • December 2010
                            • 3424

                            #14
                            Nejdå, vi kan nog hitta andra skäl att avsky dig allvarligt är vi är rätt avslappnade.. Den kommande problematiken jag ser är deltagandet i den stora ballong-molly-tråden.. Men för all del, vill du hämta alla dina ballongmolly-polare och ha en tråd för det kommer ingen att hindra dig.. Haha
                            Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                            Normaliseringsprocessen..
                            (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                            Kommentar

                            • Kladdkaka
                              • November 2012
                              • 88

                              #15
                              Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                              nästan alla sötvattenskulfiskar lever på tårarna från föräldralösa barn och sommarkatter..

                              du kan mata dem med räkor, fiskfilé, pellets (även om de sällan accepterar pellets) osv.. problemet är att det är omöjligt att ha något annat med dem, oavsett storlek.. är det mindre än dem är det borta, är det större än dem saknas det bitar.. suvattiin har dessutom den underbara egenskapen att den gärna gräver ner sig i sanden.. alltså har du en tvärond fisk du nästan aldrig ser..
                              Bland det underbaraste jag läst i mitt liv, tackar för en målande beskrivning

                              Kommentar

                              Arbetssätt...