Tips om tillfälligt "amazonas tema" till arowanorna?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Andree
    • March 2012
    • 16

    Tips om tillfälligt "amazonas tema" till arowanorna?

    Tja! ny här på forumet och har lite frågor.

    Har skaffat mig 2 Silver arowanor som just nu går ihop med 3 Clown knivfiskar
    och tänkte höra om tips på växter och så för att få det i ett fint amazonas skick!

    Arowanorna är ca 12-15 cm just nu och knivfiskarna ca 8 cm, Silver arowanorna ska
    dock inte gå där speciellt länge till då det planeras för en inomhusdamm med måtten
    200x200x100 murat och därefter 100-150 cm plexi med dörr för att det ska bli nartuligt för arowanorna
    och möjlighet till att hoppa efter maten med "träd/rot" längst väggen med utstickande grenar.
    Eventuellt blir det till och med 300x200x100 om inte det ska vara ett 200x200x100 till ett par jardini bredvid.

    Så tar gärna tips om hur akvariet kan bli skönt för dem den tid dem ska vara där, det är nu på 540L så dem
    ska inte vara där specielltt länge som ni säkert förstår. Mest är det växter och kanske även belysning?
    har just nu mycket öppen sim yta med ett par Mellanstora Rötter, men funderar även på att silikona fast
    någon snygg red tree rot på sidan/bakgrunden och hitta någon växt som gör att det växer mossa på den.

    Som sagt Help me out!

    Mvh

    / Dre
  • freddi36
    • December 2010
    • 2882

    #2
    släng i en hög med vanliga grenar. eller fäst dom så dom kommer ner från ytan ner i akret. det bli riktigt snyggt och "naturligt"

    Kommentar

    • Andree
      • March 2012
      • 16

      #3
      Låter inte dumt, Funderade redan på nu att ta bort täckglas och hänga upp ljusrampen i taket med plexi kanter på kanske 50-80cm så dem kan hoppa redan nu! Låte lite grenar gå ner som du säger och sen fixa en lite "grenkvast" att släng på nått kryp som dem kan hoppa upp och njuta av!

      Kommentar

      • stefanr72
        • November 2010
        • 1026

        #4
        Häftigt projekt! kör på stor damm direkt

        Kommentar

        • Andree
          • March 2012
          • 16

          #5
          Projektet drar igång så fort ja fixat nytt boende för hönsen.. Min sambo "råkade" låna ut mitt gästhus/blivande damm hus till några kacklande saker.. Så får slänga ihop något åt dem, sen ska det muras kan ja lova! Ska försöka dra igång en tråd med bilder och hur det går med det hela, Förhoppningsvis kan det bli en fungerande odling med Silver och jardini i framtiden! Som kan bekosta mer asiatiska sorter

          Kommentar

          • boring
            • April 2009
            • 67

            #6
            rekomenderar att ha minst 3st arowanor om man ska ha fler. Då dom kan vara väldigt aggressiva mot varandra. Om du har möjlighet skulle jag skaffa minst 1 till. Hur som helst lycka till

            edit, du kan helt glömma idéen att ha fler än en jardini i samma kar
            Senast redigerad av boring; 17 April 2012, 21:36.

            Kommentar

            • ettfettbranamn
              • December 2010
              • 3424

              #7
              jag har redan förklarat det.. men man får väl se..
              Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

              Normaliseringsprocessen..
              (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

              Kommentar

              Arbetssätt...