Ormhuvudfisk! Behöver råd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • CyroXz
    • January 2009
    • 6

    Ormhuvudfisk! Behöver råd

    Har lite funderingar på att inskaffa ormhuvudfisk. Vet att det finns en hel del olika
    varianter att välja imellan. Har hört att det finns några av dom i channa släktet
    som inte blir större än 20-25cm hoppas nån av er har något tips på någon av
    dom? Tack på förhand
  • Parachanna
    • October 2010
    • 77

    #2
    Hej, Gachua finns i en mängd sorter och blir allt från 15-30cm och den finns också som tropisk och subtropisk. C pulchra blir ca: 25cm. C bankanensis blir ca: 18cm. sp assam, Bleheri, sp red fin, och Lipor mm mm blir 18-20cm. C ornatipinnis ca: 25cm. Det finns en del att välja på
    Pilgiftsgrodor

    Kommentar

    • ettfettbranamn
      • December 2010
      • 3424

      #3
      parachanna är mannen att lyssna på till att börja med..

      men;

      jag vill passa på att slå ett slag för C. Pleurothalma som visserligen blir 35-40 istället för 25 men som i mitt tycke är betydligt roligare än dvärg-varianterna.. lite mer boarder-collie istället för chihuahua.. kräver mer men större belöning.. sorry Finn men det börjar vara en orättvis fördelning när det kommer till channorna.. haha..
      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

      Normaliseringsprocessen..
      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

      Kommentar

      • CyroXz
        • January 2009
        • 6

        #4
        Låter super. Men jag får nog ta och börja med en av dom mindre. Mitt nuvarande akvarium kan inte riktigt klassas som ett kar. Kände att jag vill prova på något nytt som någon av channorna. Har haft ciklider av alla dess sorter tidigare fram o tillbaka. Har även haft ett gäng pirayor.
        Så det vore kul att testa något nytt.

        Mitt nuvarande akvarium är på 240 liter o funderar på om det skulle funka med en mindre av channorna och en större mal som förhoppnings vis inte kommer att betraktas som föda

        Kommentar

        • Ciklidi
          • December 2011
          • 129

          #5
          Kolla även på fengäddorna dom är skithäftiga tycker jag!
          Finns rätt små där med!

          Kommentar

          Arbetssätt...