Datnioides microlepis - Siamesisk Tigerfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • perfetto
    • March 2008
    • 1593

    Datnioides microlepis - Siamesisk Tigerfisk

    Vet någon var dessa går att få tag i och vad de i så fall kostar?

    Fick info från MFK att ett litet exemplar skulle gå loss på ca 500 SEK. Någon som köpt på senare tid och vet om det är ett genomsnittligt pris för de här firrarna?
  • Auratusen
    • March 2010
    • 874

    #2
    I affär är de oftast dyrare. En på ca 3 cm kostar runt 200 kr. Har annars sett privatpersoner som säljer 10 cm stora för 300-400 kr/st.

    Kommentar

    • ettfettbranamn
      • December 2010
      • 3424

      #3
      tror att du kommer att få svar av typ.. ..mfk'are.. har svårt att tro att någon sitter på en dat-gruva som ingen av oss känner till och om så är fallet.. ge mig..

      300-500 för dem du får från butik.. sen kan du ju kolla våra egna importörer.. billigare kommer du inte undan..
      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

      Normaliseringsprocessen..
      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

      Kommentar

      • perfetto
        • March 2008
        • 1593

        #4
        Ursprungligen postat av ettfettbranamn
        tror att du kommer att få svar av typ.. ..mfk'are.. har svårt att tro att någon sitter på en dat-gruva som ingen av oss känner till och om så är fallet.. ge mig..

        300-500 för dem du får från butik.. sen kan du ju kolla våra egna importörer.. billigare kommer du inte undan..
        - Hej o liksom hå - kan du då tipsa om något sådant namn?

        Kommentar

        • ettfettbranamn
          • December 2010
          • 3424

          #5
          ja o liksom jävlar.. haha.. köp/sälj, klistrade trådar, därifrån pm till den du känner för att handla av.. har du missat detta? vi har ju sveriges klart bästa importörer microlepis 5cm 150kr, 10cm 400 (och då är det inte imazo som mätt som att det var deras egen snopp det gällde utan 10cm på tumstock)..
          Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

          Normaliseringsprocessen..
          (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

          Kommentar

          • perfetto
            • March 2008
            • 1593

            #6
            Ursprungligen postat av ettfettbranamn
            ja o liksom jävlar.. haha.. köp/sälj, klistrade trådar, därifrån pm till den du känner för att handla av.. har du missat detta? vi har ju sveriges klart bästa importörer microlepis 5cm 150kr, 10cm 400 (och då är det inte imazo som mätt som att det var deras egen snopp det gällde utan 10cm på tumstock)..
            - Det har jag inte sett nä, främst beroende på att jag inte fick några priser föreslagna än just butikspris.
            Fler som inte känner till de "inhemska" kanalerna alltså : )
            Nu vet jag att det finns säljare direkt på FMK då - tackar o niger vackrast.

            Kommentar

            Arbetssätt...