7 Channayngel hemma i provisorisk balja i väntan..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #16
    Ursprungligen postat av perfetto
    - Jag matar dem med frysta röda mygglarver nu. Om jag förstått saken rätt så är nackdelen med just röda sådana att de är allergiframkallande för människor, men inte är dåliga för fiskar....eller?
    Nej i regel inte. Dock är de inte lämpliga för herbivora arter som lever i alkaliskt vatten - dit hör dock inte Channor.

    Sedan har jag dock i och för sig läst en del inlägg från sådana som menar att även deras survattenarter blivit sjuka av röda mygg. Jag TROR dock att detta mest beror på kvalitén på myggorna (varierar mellan olika fabrikat och var de har fångats).
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • perfetto
      • March 2008
      • 1593

      #17
      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      Nej i regel inte. Dock är de inte lämpliga för herbivora arter som lever i alkaliskt vatten - dit hör dock inte Channor.

      Sedan har jag dock i och för sig läst en del inlägg från sådana som menar att även deras survattenarter blivit sjuka av röda mygg. Jag TROR dock att detta mest beror på kvalitén på myggorna (varierar mellan olika fabrikat och var de har fångats).
      - Okey, kanske ska variera med svarta (?) mygglarver då. Är blodmask en god idé här kanske?

      Kommentar

      • Parachanna
        • October 2010
        • 77

        #18
        Allt i insektsväg är bra, du kan även klippa/skära lite mjölmask att variera med.
        Pilgiftsgrodor

        Kommentar

        Arbetssätt...