Dvärgklogrodor med andra fiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ella2006
    • August 2019
    • 17

    Dvärgklogrodor med andra fiskar?

    Hej! Jag har nu under sommaren varit fiskvakt åt ett 60l akvarie med fem sorgmanteltetror och två koppartetror. Lite senare impulsköpet vi två dvärgklogrodor, en lite grenmal och en sewellia lineolata. De har gåt tillsammans i några veckor nu och verkar trivas rätt bra men eftersom att vi måste lämna tillbaka akvariet så tänkte vi köpa ett eget och behålla grodorna och malarna. Vi tänkte köpa ett 120l då och några fler fiskar.

    Min fråga är då om det kommer att funka om vi köper några neontetror, guppysar och några platys?
  • Ella2006
    • August 2019
    • 17

    #2
    Om ingen svarar så kommer vi nog testa med de iaf. så får vi se hur det går.

    Kommentar

    • pikachu

      • December 2007
      • 1189

      #3
      Det ska inte vara några problem, så länge ni ser till att grodan får att äta så är det lugnt.

      Du kan ju passa på att informera den du varit fiskvakt åt att 60l är alldeles för litet för sorgmantel och koppartetra.
      PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

      Kommentar

      • Ella2006
        • August 2019
        • 17

        #4
        Ok tack så mycket! Det var skönt att höra och jag ska berätta att 60 liters är för litet.

        Kommentar

        Arbetssätt...