Snigel invation!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nesseman
    • December 2007
    • 362

    #16
    kör mede dvärgkulfisk.. ja lovar.. det funkar.. mitt va smälfullt med sniglar.. tog en vecka med dvärgkulorna så va det kastrent..

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13126

      #17
      Ursprungligen postat av Totmes
      Var det inte sniglar tråden handlade om??? lol.... Jag har också otroligt med sniglar i min sons 54L men får inte bort dem, men har inte tästat med dvärg kulfisk så ska nog testa det om det finns i zooaffären Någon annan som har ett bra tips så skriv gärna...
      Dra ner ordentligt på matningen så ska du se att de försvinner med tiden
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • Plarsen
        • September 2007
        • 88

        #18
        Tack så mycket för alla tips! Jag funderar starkt på att köpa dvärgkulfisk, men det känns som om att jag behöver veta lite mer om dem eftersom att jag inte kan komma in på zoopets info om dem. (Är inte goldmedlem)
        Efter att jag köpte honungsguramisar känns det som om att sniglarna har minskat lite, har jag inbillat mig att de har ätit några eller kan det faktiskt vara så att de har tagit några sniglar?
        Med Vänliga Hälsningar
        Erica

        ~120 l - Guppy, Platy & Pansarmal ~ ~ 51 l - Dvärgkulfisk ~

        Kommentar

        • BengtO
          • May 2005
          • 216

          #19
          Eftersom det blir så mycket snäckor finns det väldigt mycket för dom att äta. Tar du bort dom finns det ätbara kvar (alger, foderrester, dåliga växter m.m). Jag skulle ha kvar snäckorna tills jag löst det problemet annars tror jag du får nya och besvärligare problem.

          Kommentar

          • Plarsen
            • September 2007
            • 88

            #20
            Så har jag inte tänkt förut, tack! Jag rensade i och för sig bort massa ofräscha växter för bara någon dag sen. Då tog jag bort så mycket alger jag kunde från rutorna, det som blev kvar är bakrutan och precis bredvid filtret. Behöver jag ens tala om vart snäckorna sitter? :-O
            Tack än en gång för alla svar!
            Med Vänliga Hälsningar
            Erica

            ~120 l - Guppy, Platy & Pansarmal ~ ~ 51 l - Dvärgkulfisk ~

            Kommentar

            Arbetssätt...