Blå räka

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • ansjo
    svarade
    Det beror på vilken räka det är, men här är en korsningstabell som du kan kolla på: http://skaldjur.gnuet.com/doku.php?i...tvattensraekor

    Lämna en kommentar:


  • Zwitta
    svarade
    Men kan de korsa sig med körsbär?

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Ursprungligen postat av starcastle
    Jag har beställt så jag får väl berätta hur dom ser ut när dom kommer senare i veckan


    Sussi
    Ja vad bra. Du måste berätta dels hur de ser ut när du får dom och om de behåller färgen efter en tid.

    Lämna en kommentar:


  • starcastle
    svarade
    Jag har beställt så jag får väl berätta hur dom ser ut när dom kommer senare i veckan


    Sussi

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Ja ni får ursäkta mig men jag är liiite skeptiskt till alla knallblåa räkor, men det är poppis med blåa och folk håller ju på och urvalsodlar så det kommer fler och fler med bättre färg hela tiden. Det kan ju vara väldigt roligt att chansa och prova lite, men man ska vara medveten om risken att en bild kan vara lite... okorrekt när det gäller färger. Den risken är mindre om man har chans att se i verkligheten vad man handlar förstås. Näthandel är alltid lite vanskligt när man inte kan se varan innan den landar hemma.

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Så var det utrett, tack Sonja!

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Ursprungligen postat av Jessa
    Han som skrivit annonsen går under namnet Kristensen på bl a Redbee och PlantSwap.

    Han har även sidan

    http://www.djursaker.se/index.html
    Den sidan håller ju på och stänger och det hänvisas till en sida med kaniner

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Babaulti brukar inte vara så blå, men vad vet jag, kanske det lyckats avlas fram just så blå.
    Men Neocaridina cf. zhangjiajiensis var. 'blue', som du Ansjo tippsade om, Blue pearl alltså, dom kan vara riktigt ljusblå, och blå tiger kan vara allt från mörkt bläckblå till ljust himmelsblå, och gulögda bruna också för den delen.
    Man kan ju alltid chansa om man vill och har råd

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Men är verkligen "babaulti" så blå som på bilden?
    Tycker det är lite falsk marknadsföring på annonsen om jag ska vara ärlig, men det är min helt personliga uppfattning.

    Lämna en kommentar:


  • Jessa
    svarade
    Han som skrivit annonsen går under namnet Kristensen på bl a Redbee och PlantSwap.

    Han har även sidan

    Lämna en kommentar:


  • zebraciklid
    svarade
    Ursprungligen postat av Sonja
    Jag tror inte de blåa på bilden är så blåa i verkligheten, och det är inga Neocaridina cf. zhangjiajiensis var. 'blue' (Blue pearl) utan det står ju babaulti, som är samma som de gröna. De gula ska vara gul körsbär.


    Iofs så skriver den som satt ut annonsen att färgen som de har på bilderna också hänger mkt på ljuset i karet. Men jag undrar också om det kan ha så stor betydelse...

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Jag tror inte de blåa på bilden är så blåa i verkligheten, och det är inga Neocaridina cf. zhangjiajiensis var. 'blue' (Blue pearl) utan det står ju babaulti, som är samma som de gröna. De gula ska vara gul körsbär.

    Lämna en kommentar:


  • zezzan_linn
    svarade
    Jag har oxå sett den annonsen Tyckte såklart den blåa var sjukt snygg. Men efter att ha kollat runt lite verkade den bilden vara lite "extrem"? blåa är de väl ändå inte?

    (ursäkta att jag snor tråden lite)

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Sök på Neocaridina cf. zhangjiajiensis var. 'blue' så hittar du nog vad du söker samt kolla in dessa länkar:
    Transform your aquarium into a stunning underwater paradise with our quality products.


    Redbee är en samlingsplats för oss räkodlare och sötvattenssnäckor.

    På grunn av denne navneforvirringen bruker vi begrepet

    Lämna en kommentar:


  • Zwitta
    startade ett ämne Blå räka

    Blå räka

    Hittade en annons med blåa räkor.

    Sökte på det latinska namnet på google men hittade ingen information om dem. Enligt namnet är de av samma släkte som körsbärsräkor? Har de något eget namn?
Arbetssätt...