Räkor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rm66
    • March 2002
    • 8

    Räkor

    Hej!

    Jag är ute efter genomskinliga räkor! Jag hade sådana i mitt akvarium då jag bar barn för ca 15 år sedan. Det skulle vara roligt att ha sådan igen, men här i Västerås vet de inte vad jag pratat om. I en bok hittad jag en räka som överensstämmer i utseende i alla fall och det var sötvattensräka. Det fanns inte några uppgifter hur stora dessa blev. De jag hade förut var ca: 3 – 4 cm stora. Har hittat en större art men den är inte genomskinliga! FINNS DE ATT FÅ TAG PÅ SÅDANA GENOMSKINLIGA RÄKOR I STORLEKEN 3 – 4 CM OCH I SÅ VALL VART?

    Med vänliga hälsningar
    MC


    MC
    MC
  • Annika
    • January 2002
    • 2518

    #2
    Jag har sett dem på Akvariehobby i Uppsala.

    //Annika

    Kommentar

    • nettrax
      • February 2002
      • 790

      #3
      Hejsan. Jag har själv ett par sötvattensräkor (Cardina japonica) i mitt akvarie. De är rätt tuffa och effektiva mot alger. Jag köpte mina på djurshopen i Falköping.

      Mvh. Ninni
      Förhoppningsvis snart ägare till en röd tabby/vit crx kille

      Kommentar

      • Oskar
        • February 2002
        • 7

        #4
        Det finns flera arter av räkor att få tag på om man kollar runt lite..
        Det finns dessutom både krabbor och kräftor. Tycker att du borde gå till din djuraffär och be dom plocka hem lite fräcka räkor. tillgången varierar visserligen (beroende på fångst/odlings ställen) men den som söker skall finna..

        Kommentar

        • nettrax
          • February 2002
          • 790

          #5
          Jag har en annan typ av räka i mitt akvarie oxå, om det är någon som vet något om den så skulle jag bli väldigt glad över att få lite info om den. Beskrivning finns på tråden afrikansk räka, övriga fiskar.

          Mvh. Ninni
          Förhoppningsvis snart ägare till en röd tabby/vit crx kille

          Kommentar

          Arbetssätt...