Räkig fakta...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • tummen
    svarade
    Ursprungligen postat av Sonja
    Jag har suttit och mixtrat med räkbilder ett par veckor nu. Här är senaste alstret.
    Söt bild, vilken art kan det vara???? Men nu är du alltså frisk igen?

    Lämna en kommentar:


  • miluhe
    svarade
    Jag matar mina de är många nu med röda mygglarver de kastar sig över maten kul att se.

    Mvh Cecilia

    Lämna en kommentar:


  • Harponeus
    svarade
    Ursprungligen postat av miiaoo
    här syns äggfläcken synligt.
    Jaha, båda mina har det , får bli en hane snart då. Hur länge lever de om de inte äts?

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Ursprungligen postat av miiaoo
    Den var fin! Hur mkt tid har du eg att sitta och fotosoppa..?!
    Jag höll på då jag var så förkyld. Nu när jag jobbar fullt igen så sitter jag och fnular någon timme då och då . Det är ju inte direkt något fotoväder eller promenadväder när man är ledig

    Lämna en kommentar:


  • miiaoo
    svarade
    Ursprungligen postat av Sonja
    Jag har suttit och mixtrat med räkbilder ett par veckor nu. Här är senaste alstret.
    Den var fin! Hur mkt tid har du eg att sitta och fotosoppa..?!

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    En riktigt snäpp bild

    Jag har suttit och mixtrat med räkbilder ett par veckor nu. Här är senaste alstret.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Nitra98
    svarade
    Ursprungligen postat av Knyttet
    Om någon av er har stora räkor så vore det intressant att få se bild på dem, oavsett sort.
    Jag har Atyopsis moluccensis, de blir 8-12 cm (honorna blir störst) :
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Knyttet
    svarade
    Den här tråden är så otroligt lång att jag inte orkar mig igenom hela (förlåt).

    Är det någon som har större räkor? Alltså kring 8 cm minst. Jag har för länge sen haft en ungefär så stor räka som jag nu har börjat fundera över vad det kan ha varit för sort. Har fått förslag på Macrobrachium rosenbergii, men jag känner inte riktigt igen färgen på den när jag letar bilder på nätet.

    Om någon av er har stora räkor så vore det intressant att få se bild på dem, oavsett sort.

    Lämna en kommentar:


  • miiaoo
    svarade
    Ursprungligen postat av Harponeus
    Hmm, jag förstår inte riktigt, visst, de är ju lite vita bakom nackskölden, men jag är inte säker på att det är "äggämne". Kan inte någon visa en bild?
    här syns äggfläcken synligt.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Harponeus
    svarade
    Hmm, jag förstår inte riktigt, visst, de är ju lite vita bakom nackskölden, men jag är inte säker på att det är "äggämne". Kan inte någon visa en bild?

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Ursprungligen postat av Harponeus
    Har precis satt in fisk och räkor(körsbär) i mitt akvarium. Eftersom den här tråden är så gigantisk innebär det lite problem för mig, så undrar jag hur man ser skillnad på könen?
    Vuxna honor har antingen rom under stjärten eller en ljus sk "äggfläck" under nackskölden. Det är rom som ännu inte befruktats och vandrat ner som man ser genom skalet.

    Lämna en kommentar:


  • landstrykeren
    svarade
    Ursprungligen postat av Harponeus
    Har precis satt in fisk och räkor(körsbär) i mitt akvarium. Eftersom den här tråden är så gigantisk innebär det lite problem för mig, så undrar jag hur man ser skillnad på könen?
    Hannarna är lite ljusare och smalare.

    Lämna en kommentar:


  • Harponeus
    svarade
    Har precis satt in fisk och räkor(körsbär) i mitt akvarium. Eftersom den här tråden är så gigantisk innebär det lite problem för mig, så undrar jag hur man ser skillnad på könen?

    Lämna en kommentar:


  • tveten
    svarade
    Hittade igår kväll till min stora lycka 2 st nästan 1 cm stora körsbärsräkor i mitt 120 liters sällskapsakvarium. Har ni någon aning om hur gamla de kan tänkas vara? Deras föräldrar flyttade in i akvariet strax före jul och har för några veckor sedan flyttat ut till en egen boning i ett räkkar på 30 liter för att jag ska få se dem lite mer. De gillade inte när Mosaikguramin började hävda revir och susade fram i full fart ovanför deras huvud:-)

    Lämna en kommentar:


  • Mamma Mia
    svarade
    Sätt in annons här på zoopet så får du nog massor av svar!

    Ursprungligen postat av fairing
    har dom bara crystal red räkor på akvarielagret,var får jag tag på white pearl eller humle räkor här i stockholm

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...