Räkig fakta...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pito
    • November 2005
    • 70

    Ursprungligen postat av Sonja
    Att den är brun låter skumt i mina öron. Jag har aldrig sett att mina körsbärs rom är annat än ljus i olika nyanser. Finns det någon annan som följer tråden som sett någon med mörkare rom?
    Mina körsbär har rödbrun mörk rom, och ungar får dom

    Kommentar

    • Sonja
      • October 2003
      • 7357

      Ursprungligen postat av Pito
      Mina körsbär har rödbrun mörk rom, och ungar får dom
      Oj har dom. Bra att veta
      Alltid nyfiken!
      Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

      Kommentar

      • Nitra98
        • June 2005
        • 1987

        Ursprungligen postat av Pito
        Mina körsbär har rödbrun mörk rom, och ungar får dom
        Har du eller kan du ordna någon bild på det och lägga upp? Skulle vara kul att se, mina har bara gul rom..!
        Min zoon

        Kommentar

        • Pito
          • November 2005
          • 70

          Ursprungligen postat av Nitra98
          Har du eller kan du ordna någon bild på det och lägga upp? Skulle vara kul att se, mina har bara gul rom..!
          jag har bara 4 honor och ingen har rom nu, kan lägga upp en bild när det kommer.

          Kommentar

          • daniel_i_malmö
            • April 2002
            • 1103

            Ett litet tips till räkfantaster i sydsverige; på MAFs auktion den 3e mars kommer minst tre räksorter att auktioneras ut. Mer info i auktionstråden inom kort.
            Malmö Akvarieförening
            no hope, no harm, just another false alarm

            Kommentar

            • tummen
              • March 2005
              • 5199

              Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
              Ett litet tips till räkfantaster i sydsverige; på MAFs auktion den 3e mars kommer minst tre räksorter att auktioneras ut. Mer info i auktionstråden inom kort.
              Och då är inte mina WP medräknade ännu.....
              Thomas "tummen" Wallén

              Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

              Kommentar

              • daniel_i_malmö
                • April 2002
                • 1103

                Ursprungligen postat av tummen
                Och då är inte mina WP medräknade ännu.....
                Helt rätt! Nu är vi uppe i fyra räksorter. Mer info här:http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=100256
                Malmö Akvarieförening
                no hope, no harm, just another false alarm

                Kommentar

                • ralp
                  • October 2004
                  • 639

                  Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
                  ...Anledningen till att jag frågar är att de små yngel jag har har väldigt snygg teckning, med tydligt markerade solida vita tvärränder, medan föräldrarna har sämre teckning med inte alls lika mycket vitt. Kommer de små att blekna, ...
                  Högstsannolikt ja. Oftast utvecklas de flesta färgpigmentceller i början och då ligger de ganska tätt intill varandra. Senare - när de växer och det tillkommer inte lika mycket färgpigment så uppstår transparenter områden och de "fina" ränder tunnas ut...

                  ...eller bar föräldrarna på bra, dolda, anlag?
                  Kan vara så. Är dock ganska otrolig...

                  Hejhopp. R
                  110 Liter > Microrasbora sp. galaxy; Neocaridina sp. "Red Cherry"; Trichopsis pumilus;
                  Vittina semiconica; Neripteron auriculata
                  18 Liter > Carinotetraodon travancoricus
                  16 Liter > Neocaridina sp. "Red Cherry"; Clithon corona

                  Kommentar

                  • Katharina
                    • December 2006
                    • 4045

                    Blandrom...

                    Mina Crystal har haft både befruktad och obefruktade ägg och burit på... Jag tror att det var första gången för den lilla damen ifråga och hon kanske inte fick till det riktigt... Hon bar den blandad hela tiden ut...
                    Ha dé bäst... Tina

                    Kommentar

                    • fairing
                      • October 2003
                      • 574

                      har dom bara crystal red räkor på akvarielagret,var får jag tag på white pearl eller humle räkor här i stockholm
                      www.akvarietorget.se

                      Kommentar

                      • landstrykeren
                        • July 2006
                        • 440

                        Hittade mina första räkungar nu iaf Fast dom är nog någon vecka gammla.

                        Kommentar

                        • evus
                          • September 2006
                          • 729

                          Ursprungligen postat av fairing
                          har dom bara crystal red räkor på akvarielagret,var får jag tag på white pearl eller humle räkor här i stockholm
                          Janne har WP på Södermalms akvarieaffär och zookompaniet i Arninge brukar ha humlor
                          This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

                          Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

                          Kommentar

                          • evus
                            • September 2006
                            • 729

                            Ursprungligen postat av landstrykeren
                            Hittade mina första räkungar nu iaf Fast dom är nog någon vecka gammla.
                            GRATTIS!! Ingen gång är som den första
                            Jag har nu "räklingar" av RC, WP, mörka tigrar och humlor, så när de väl börjar komma så är de svårstoppade
                            This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

                            Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

                            Kommentar

                            • Mamma Mia
                              • December 2004
                              • 2504

                              Sätt in annons här på zoopet så får du nog massor av svar!

                              Ursprungligen postat av fairing
                              har dom bara crystal red räkor på akvarielagret,var får jag tag på white pearl eller humle räkor här i stockholm
                              Always look at the bright side of life

                              Kommentar

                              • tveten
                                • October 2006
                                • 33

                                Hittade igår kväll till min stora lycka 2 st nästan 1 cm stora körsbärsräkor i mitt 120 liters sällskapsakvarium. Har ni någon aning om hur gamla de kan tänkas vara? Deras föräldrar flyttade in i akvariet strax före jul och har för några veckor sedan flyttat ut till en egen boning i ett räkkar på 30 liter för att jag ska få se dem lite mer. De gillade inte när Mosaikguramin började hävda revir och susade fram i full fart ovanför deras huvud:-)

                                Kommentar

                                Arbetssätt...